7 клас історія України

05.12.2024

Урок №14. Галицьке та Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Відносини руських князівств із сусідами. Крим.

Мета: охарактеризувати становище Галицької та Волинської земель ХІІ ст., з’ясувати передумови об’єднання Галицького та Волинського князівств, схарактеризувати політичну діяльність Ярослава Осмомисла; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичною картою, історичними джерелами; вміння працювати в парах та малих групах; виховувати зацікавленість до вивчення теми, повагу до історичного минулого Батьківщини.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття; характеризувати особливості політичного і соціально-економічного життя Волинського та Галицького князівств у ХІІ ст.; показувати на карті кордони Галицького та Волинського князівств; аналізувати діяльність Ярослава Осмомисла; називати основні дати з теми; визначати місце Криму в середньовічній історії.

Обладнання: мультимедійний комплект


Опрацюйте презентацію


Перегляньте відео 




Завдання 1. Виконайте завдання гри, сфотографуйте і відправте у щоденник



Завдання 2. Опишіть місто Галич. Схарактеризуйте призначення споруд міста (Сфотографуйте і відправте у щоденник)



Завдання 3. Пригадайте, які з відомих вам подій історії України пов’язані з Кримом. Скористайтеся допомогою хмаринки слів (Сфотографуйте і відправте у щоденник)


Домашнє завдання:
Прочитати § 16 с. 98-104. Виконайте завдання 7 із рубрики «Мислю творчо» на с. 104 та всі запропоновані завдання.










21.11.24

Урок №12. Політична роздробленість Русі-України. Русь-Україна за правління Ярославичів. Любецький з’їзд князів. Володимир Мономах та його нащадки

Мета: ознайомити учнів з періодом між князівських усобиць по смерті Ярослава, розкрити причини занепаду Київської держави за Ярославичів, визначати передумови та наслідки з’їзду князів у Любечі, розглянути період за князювання Володимира Мономаха і Мстислава Великого, пояснити зміст термінів і понять «Статут Володимира Всеволодовича», «Повчання дітям», розвивати вміння працювати з різними джерелами інформації, виховувати гуманістичні моральні цінності учнів на матеріалі «Повчання дітям» Володимира Мономаха.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: визначити причини, прояви та наслідки політичної роздробленості Русі-України; називати, коли і з якою метою було скликано Любецький з`їзд князів; пояснювати, яку загрозу для Русі-України несли половці; показувати на карті місце битви на Альті, проведення Любецького з`їзду; визначати головну мету діяльності Володимира Мономаха та заходи для її досягнення; схарактеризувати діяльність Мстислава Великого.

Обладнання: мультимедійний комплект


Опрацюйте презентацію


Перегляньте відео Володимир Мономах



Перегляньте відео Любецький з'їзд


Робота з історичним джерелом.
Із «Повчання дітям» Володимира Мономаха

Усього ж паче — убогих не забувайте, але, наскільки є змога, по силі годуйте і подавайте сироті, і за вдовицю вступітесь самі, не давайте сильним погубити людину. Ні правого, ні винного не вбивайте [і] не повелівайте вбити його; якщо [хто] буде достоїн [навіть] смерті, то не погубляйте ніякої душі християнської. Старих шануй, як отця, а молодих — як братів. У домі своїм не лінуйтеся, а за всім дивіться... Ні питтю, ні їді не потурайте, ні спанню. Лжі бережися, і п’янства, і блуду, бо в сьому душа погибає і тіло. А куди ви ходите в путь [за даниною] по своїх землях, — не дайте отрокам шкоди діяти ні своїм [людям], ні чужим, ні в селах, ні в хлібах, а не то клясти вас начнуть. А коли добре щось умієте — того не забувайте, а чого не вмієте — то того учітесь, так же, як отець мій. Удома сидячи, він зумів знати п’ять мов, — а за се почесть єсть од інших країв.


Опрацювавши документ, дайте письмово відповіді на запитання (сфотографуйте і прикріпіть у щоденник)

  1. Висловте судження, чи можуть стати в пригоді повчання Володимира Мономаха сучасним людям. Чому?


  1. Як ви думаєте, чи дотримувався сам Мономах цих настанов у своєму житті? Назвіть факти його біографії на підтвердження чи спростування своїх міркувань.


Виконайте інтерактивне завдання 1

Виконайте інтерактивне завдання 2

Виконайте інтерактивне завдання 3

Виконайте інтерактивне завдання 4

Домашнє завдання: Прочитати § 13-14 с. 82-91. Виконайте завдання 4 із рубрики «Мислю творчо» на с. 91.




07.11.2024

Урок № 10. Культура Русі-України наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.

Мета: визначити основні досягнення культури Русі-України в Х – першій половині ХІ століття; охарактеризувати найдавніші пам’ятки писемності та умови поширення освіти; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; обізнаність та самовираження у сфері культури; основні компетентності у природничих науках і технологіях; інформаційно-цифрову компетентність; уміння вчитися впродовж життя; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати національно-культурну ідентичність у сучасному багатокультурному світі.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: вміти розпізнавати пам’ятки архітектури з часів Київської держави (Русі-України); розуміти поняття «собор», «ікона», «графіті», «мозаїка», «фреска», «книжкові мініатюри».

Обладнання: мультимедійний комплект

Опрацюйте презентацію

Відпочиньте і виконайте гімнастику для очей



Перегляньте відео фрески Софії Київської

Здійсніть цікаву віртуальну екскурсію

Перегляньте відео "Архітектура"

Домашнє завдання: Прочитати §10-11 с. 70-78. Виконайте завдання 2 із рубрики «Досліджую і аналізую» на с. 78.




31.10.2024

Урок №9. Політичний устрій, суспільне, господарське та повсякденне життя.

Мета: охарактеризувати суспільну роль різних верств і станових груп населення Київської держави (Русі-України), повсякденне життя мешканців міста і села; визначити роль князівської влади в політичному устрої Русі; порівняти політичний устрій і соціальний розвиток давньоруського та європейського суспільств, охарактеризувати розвиток господарства і торгівлі, простежити процес появи нових міст.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: вміти зіставити політичний устрій і соціальний розвиток руського та західноєвропейських суспільств в ХІ ст., характеризувати становище різних верств; розуміти суспільну роль різних верств населення Київської держави (Русі-України); знати ступінь розвитку господарства й торгівлі Русі-України; вміти охарактеризувати господарське життя населення Русі в Х–ХІ ст..

Обладнання: мультимедійний комплект

Опрацюйте презентацію

Виконайте інтерактивне завдання 1

Виконайте інтерактивне завдання 2

Виконайте інтерактивне завдання 3

Перегляньте зД модель Києва

Перегляньте відео Древній Звенигород

Перегляньте відео торгівля і ремесло

Домашнє завдання: Прочитати §9 с. 63-69. Виконайте завдання 4 із рубрики «Мислю творчо» на с. 69.




24.10.2024

Урок №8. Русь-Україна за Ярослава Мудрого. «Руська правда».

Мета: розвинути понятійні навички щодо зовнішньої та внутрішньої політики князя Ярослава Мудрого; навчити критично оцінювати події, пов’язані з правлінням князя; визначити поняття «міжусобна боротьба», «Руська правда»; визначити роль Ярослава Мудрого в контексті Середньовічної історії; сприяти вихованню почуття патріотизму на прикладі Ярослава Мудрого, прагнення знань, освіти, культури. Сприяти формуванню в учнів хронологічної, просторової, логічної, мовленнєвої компетентностей.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: характеризувати умови приходу Ярослава до влади; аналізувати зміни, що відбулися в Київській державі за його правління; визначати внесок князя в розвиток давньоруської культури; давати власну оцінку діяльності Ярослава Мудрого; порівнювати правління Володимира Великого і Ярослава Мудрого.

Обладнання: мультимедійний комплект


Опрацюйте презентацію

Виконайте інтерактивне завдання 1

Виконайте інтерактивне завдання 2


Перегляньте відео "Ярослав Мудрий"


Домашнє завдання: 
Прочитати §8 с. 54-62. Виконайте завдання 5 із рубрики «Мислю творчо» на с. 62.




10.10.2024

Урок №6. Узагальнення і тематичний контроль. Діагностувальна робота №1

Мета: узагальнити та систематизувати знання про становлення державності на українських землях; розвивати вміння аналізувати історичні факти й події ; виховувати толерантне ставлення до думок інших; виховувати повагу до минулого свого народу.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: продемонструвати свої знання з теми «Виникнення і становлення Русі-України»; оцінити рівень власних начальних досягнень із даного розділу; звернути увагу на ті питання, що були недостатньо ними опрацьовані; набути навичок роботи над завданнями різних рівнів складності.


ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА №1

«Виникнення та становлення Київської держави»

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

1. Велике розселення слов’ян відбувалося у:

а) ІІІ - V ст.

б) ІV - VІ ст.

в) V - VІІ ст.

2. Укажіть роки правління князя Олега?

а) 860-882

б) 862-912

в) 882-912

3. Кого з перших князів називають князем-воїном:

а) Олега

б) Ігоря

в) Святослава

4. У якій літературній пам’ятці вперше використано назву «Русь-Україна» стосовно держави із центром у Києві?

а) «Історія України-Руси» (Михайло Грушевський)

б) «Повість минулих літ» (Нестор-літописець)

в) «Повчання дітям» (Володимир Мономах)

5. Першим на Русі хрещення прийняв князь:

а) Аскольд

б) Олег

в) Святослав

6. Давні слов’яни вірили в різних духів:

а) так

б) ні

Завдання на встановлення відповідності або правильної послідовності

7. Встановіть відповідність між князями та їх діями:

1. Олег А. Здійснив похід на Візантію у 860 р.

2. Ігор Б. Встановлено чіткий збір данини

3.Ольга В. Здійснив вдалі походи на Візантію в 907 і 911 рр.

4.Святослав Г.Підкорив уличів і древлян

Д. Знищив Хозарський каганат

Відповідь: 1)_____2)______3)_____4)_____

8. Поставте події у хронологічній послідовності:

А.Хрещення Ольги 

 Б.Похід Олега на Константинополь

В.Знищення столиці древлян 

Г. Смерть Аскольда

Відповідь: 1)_____2)______3)_____4)_____

Завдання відкритої форми (відповісти на запитання)

9. Дайте визначення поняття:

Полюддя – це____________________________________________________________

__________________________________________________________________________

10. Вставте пропущені слова у наведеному тексті::

У ІХ – Х ст. більшість населених пунктів Русі становили _____. Їхні жителі займалися _______, присадибним ______ та ________. До складу селянської садиби входили ______ та _________ будівлі.

11. Виконайте завдання скориставшись картою.

https://history.vn.ua/pidruchniki/ranok-2015-ukraine-history/ranok-2015-ukraine-history.files/image007.jpg











Випишіть назви 5 племен західних слов’ян.

______________________________________________________________________________________________________________________________

12. Назвіть реформи, які провела княгиня Ольга.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


13. Поясніть, чому, на Вашу думку український історик Михайло Грушевський називав князя Святослава «давньоруським спартанцем» і «першим запорожцем на київському столі».

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 




26.09.2024

Урок №4. Перші князі (Олег, Ігор).

Мета: продовжити визначати, як відбувався процес формування території Русі-України; визначити напрямки внутрішньої і зовнішньої політики князів Олега та Ігоря; продовжити формувати вміння і навички роботи з історичною мапою та історичними джерелами, використовувати понятійний апарат, аргументувати свої судження: виховувати в учнів повагу до історичного минулого України.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: показувати на карті територію Русі-України, напрямки походів Олега й Ігоря; визначати причини й наслідки походів князів Олега та Ігоря на Константинополь; характеризувати зовнішню політику перших руських князів; пояснювати причини повстання деревлян проти Ігоря.

Обладнання: мультимедійний комплект

Опрацюйте презентацію

Відпочиньте та зробіть гімнастику для очей


Перегляньте відео про князя Ігоря

Перегляньте відео про князя Олега

Виконайте інтерактивне завдання 1

Виконайте інтерактивне завдання 2

Домашнє завдання: Прочитати §4 с. 28-34. Виконайте будь-яке завдання з презентації, продовжіть заповнювати табличку (Впишіть в табличку Олега і Ігоря)



12.09.2024

Урок №2. Велике розселення слов’ян. Господарство та суспільство слов’ян

Мета: показати на карті територію розселення слов’янських племен, які проживали на території Русі-України, охарактеризувати суспільне життя, господарство, заняття, побут і вірування східних слов’ян; визначити вплив природно-географічних умов на господарство та спосіб життя східних слов’ян;  розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математичну компетентність; основні компетентності у природничих науках і технологіях; уміння вчитися впродовж життя; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати любов до своєї рідної землі, бажання вивчати її історію.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: знати територію розселення слов’янських племен на теренах України; вміти показувати на карті територію розселення слов’янських племен на теренах України, характеризувати спосіб життя (господарство, побут, організацію суспільства і влади, світосприйняття) слов’ян, які жили на теренах України; розуміти передумови утворення держави у слов’ян, які жили на теренах України; поняття «Велике розселення слов`ян», «племінний союз», «князь», «дружина».

Обладнання: мультимедійний комплект

Перегляньте відео Племінні союзи

Перегляньте презентацію

Відпочиньте та виконайте гімнастику для очей


Виконайте інтерактивне завдання 1

Виконайте інтерактивне завдання 2

Домашнє завдання: Прочитати §2 с. 13-21. Виконати інтерактивні завдання та надіслати в щоденник


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу