Історія України 11 клас

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ

15.04.24 11Б (18.04.24 11А) Історія України

Тема уроку: Українське громадянське суспільство в обороні держави. Міжнародна підтримка України в умовах війни.

Мета: Охарактеризувати роль та значення українського громадянського суспільства у захисті держави під час війни. Проаналізувати основні напрямки діяльності громадянських організацій в умовах війни. Оцінити вплив міжнародної підтримки на обороноздатність України. Навести приклади конкретної допомоги, яку надала Україні світова спільнота. Висловити власне ставлення до ролі громадянського суспільства та міжнародної спільноти у захисті України. Аргументувати свою позицію щодо важливості єднання та згуртованості в умовах війни.

Очікувані результати:

  • Учні знають:
    • Основні форми та методи роботи громадянських організацій в умовах війни.
    • Приклади конкретних дій та ініціатив громадянського суспільства, спрямованих на оборону України.
    • Основні напрямки міжнародної підтримки України.
    • Конкретні приклади допомоги, яку надала Україні світова спільнота.
  • Учні вміють:
    • Аналізувати інформацію про діяльність громадянського суспільства та міжнародної спільноти в умовах війни.
    • Оцінювати вплив громадянського суспільства та міжнародної підтримки на обороноздатність України.
    • Висловлювати власні думки та судження щодо ролі громадянського суспільства та міжнародної спільноти у захисті України.
    • Аргументувати свою позицію щодо важливості єднання та згуртованості в умовах війни.
  • Учні набувають:
    • Навички критичного мислення та аналізу інформації.
    • Навички роботи з джерелами інформації.
    • Навички аргументації та висловлення власної думки.
    • Громадянську відповідальність та активну позицію.

Перегляньте презентацію

Виконайте одне з запропонованих завдань на вибір

Варіант 1:

  • Проаналізуйте один із проявів активності громадянського суспільства України під час війни (наприклад, діяльність волонтерських організацій, інформаційну діяльність ЗМІ, акції протесту тощо).

Варіант 2:

  • Уявіть, що ви - журналіст. Візьміть інтерв'ю у волонтера, який допомагає українській армії або переселенцям. Розкажіть про його діяльність та про те, як він допомагає людям.

Варіант 3:

  • Напишіть есе на тему "Як я можу допомогти Україні перемогти у війні?".




25.03.24 11Б (28.03.24 11А) історія України

Тема уроку: Геополітичний вибір України: утвердження євроінтеграційного курсу.


Мета уроку:

-визначити місце України на геополічній карті світу;

-сформулювати уявлення про етапи еволюції зовнішньополітичних пріоритетів України;

-розвивати вміння пояснювати своє ставлення до доктрини «русского міра»

-охарактеризувати політичні, економічні, інформаційні та інші засоби тиску на Україну в контексті відродження прагнень РФ до реімперіалізації на теренах колишнього СРСР

-схарактеризувати доктрину «русского міра»

-розвивати вміння працювати з історичними документами, сприяти формуванню навичок самостійної роботи та критичного мислення учнів;

-виховувати повагу до демократичних цінностей


Очікувані результати:

Знати:

-зміст понять «багатовекторність зовнішньої політики», «євроінтеграція»,;

-історичне значення проголошення курсу на євроатлантичну інтеграцію;

Розуміти:

-важливість для України політичної асоціації та економічної інтеграції  з Європейським Союзом;

-особливості геополітичного вибір України;

-організацію суспільств і держав як основу для їх характеристики засобами історії;

Уміти:

-встановлювати хронологічну послідовність євроінтеграційних процесів;

-використовувати історичну карту для реконструкції подій;

-Визначати основні тенденції зовнішньополітичних орієнтирів України;

-застосовувати та пояснювати на прикладах терміни й поняття «євроінтеграція», «багатовекторність», «економічний простір»;

-характеризувати зовнішньополічний курс України у 2014-2019 роках;

-виявляти суперечливі процеси пошуків Україною зовнішньополітичних орієнтирів.


Завдання уроку:

-визначити хронологічну послідовність подій, пов’язаних з участю України у світових процесах глобалізації та інтеграції;

-показати на карті території України, стосовно яких періодично виникає напруженість у відносинах із сусідніми державами;

-визначити й характеризувати основні напрями зовнішньої політики України в умовах загальноєвропейських та світових процесів інтеграції;

-схарактеризувати зміни у житті українського суспільства та діяльності держави в умовах глобалізації та інтеграційних процесів;

-порівняти різні точки зору щодо визначальних векторів інтеграції України у світове співтовариство і давати їм власну оцінку; описувати здобутки України щодо інтеграції в європейський, світовий, гуманітарний та освітній простір.

Визначити політичні, економічні, інформаційні та інші засоби тиску на Україну в контексті відродження прагнень РФ до реімперіалізації на теренах колишнього СРСР

Перегляньте презентацію

Перегляньте відео урок



Закріплення нових знань:

Бесіда за запитаннями (письмово у зошиті).

1.Поясніть, чому, незважаючи на проросійський курс, відносини з Російською Федерацією залишалися напруженими

2.У чому суть доктрини «русского міра»

3.Назвіть складові економічного тиску РФ на Україну


Домашнє завдання:

1. Опрацювати додаткові джерела з теми

2. Дайте письмові відповіді на запитання

a)Які  позитивні  й  негативні наслідки для України має розташування в центрі Європи?

b)Які чинники впливають на геополітичні інтереси держави?

c)Чому після здобуття незалежності стратегічно важливою постала проблема визначення національних інтересів і позиціювання держави на геополітичній карті світу?

d)Які геополітичні центри сили мають найбільший вплив на Україну?

e)Чи зміниться, на вашу думку, у майбутньому положення центрів сили сучасного світу?



26.02.24 11Б (29.02.24 11А) історія України (асинхронно)

Тема: Демографічна та етносоціальна структура населення України.

Мета: вивчити етносоціальні та етнодемографічні зміни, що були характерними в період незалежності;розвивати вміння пояснювати, аналізувати,узагальнювати історичні факти, явища спираючись на здобуті знання; продовжити розвивати вміння роботи з документами, вчитись критично їх осмислювати; виховувати почуття поваги до протилежних думок; виховувати зацікавленість і повагу до складних періодів історії України.

Дайте письмові відповіді на питання



Перегляньте презентацію

Перегляньте відео урок


Домашнє завдання: прочитайте 25 параграф підручника. 

Дайте відповіді на запитання письмово у зошиті.




12.02.24 11Б (15.02.24 11А) історія України (асинхронно)

Тема: Державотворчі процеси. Особливості багатопартійної системи. Прийняття Конституції України 1996 р.

Мета: Розкрити особливості державотворчих процесів в 1991—1994 рр. З’ясувати їх здобутки і прорахунки. Охарактеризувати перебіг політичної боротьби. Розвивати в учнів­ уміння аналізувати, зіставляти, робити виснов­ки. Виховувати учнів у дусі поваги до історії свого народу.

Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: пояснювати, які ж обставини впливали на розгортання державотворчих процесів в Україні; визначати й порівнювати здобутки і прорахунки державотворчих процесів; оцінювати можливі наслідки проголошення дострокових виборів; добирати та аналізувати матеріали виборчих перегонів, а також приклади з реального життя.

Вивчити основні події:

16 липня 1990 р. — прийняття Декларації про державний суверенітет УРСР;

24 серпня 1991 р. — прийняття Акта проголошення незалежності України;

1 грудня 1991 р. — підтвердження Акта проголошення незалежності України на Всеукраїнському референдумі; вибори Президента України;

6 грудня 1991 р. — прийняття Закону про Збройні Сили України;

19 жовтня 1993 р. — прийняття військової доктрини України;

27 березня 1994 р. — позачергові вибори до Верховної Ради України;

Червень — липень 1994 р. — позачергові вибори Президента України.

28 червня 1996 р. — прийняття Конституції України.

Червень-липень 1994 р. президентські вибори, перемогу на яких здобув Леонід Кучма. 

Перегляньте презентацію

Перегляньте відео урок з теми


Домашнє завдання: прочитати 20-22 параграф підручника. Підготувати повідомлення за темами «Л. Кравчук — Президент України», або «Проблеми розбудови української держави», або «Конституційні традиції українського народу».



01.02.2024 11А історія України (асинхронно)

Тема: Відновлення Кримської Автономної Радянської Соціалістичної Республіки

Мета: ознайомити учнів з  історією кримськотатарського народу в кінці ХХ ст.; продовжити формування у учнів уміння аналізувати та зіставляти історичні явища і факти; виховувати повагу та толерантність до національних меншин, які проживають в Україні.

Перегляньте презентацію

Бесіда за запитаннями (Дайте відповіді на запитання)

1. Що таке національні меншини?

2. Які національні меншини мешкають в Україні?

3. Згадай внесок в розвиток КНР Челебіджихана?

4.Згадайте про внесок кримських татар у боротьбу проти фашистської Німеччини?

5. Розкажіть, хто такий Аметхан Султан та чим він відзначився?

6. Коли було проведено депортацію кримських татар?

7. Чому 18 травня кримські татари вважають днем національного трауру?

Домашне завдання: Підготуйте повідомлення на тему "Видатні кримські татари кінця ХХ століття"


29.01.2024 11Б історія України (асинхронно)

Тема: Україна під час спроби державного перевороту в СРСР

Мета: схарактеризувати процес здійснення спроби державного перевороту; дати оцінку подіям 19-21 серпня 1991 р.; розвивати в учнів історичне і логічне мислення; виховувати школярів у дусі гармонійного поєднання національних і загальнолюдських цінностей.


Перегляньте презентацію


Перегляньте відео "Серпневий путч"



Відпочиньте і виконайте гімнастику для очей

Закріплення нових знань.

Бесіда за запитаннями (дайте письмово відповіді на запитання)

1) Коли відбулась спроба державного перевороту в СРСР ?

2) Хто її очолював? Яку мету ставили заколотники?

3) Якою була реакція на заколот в Україні?


Домашне завдання: прочитайте 19 параграф підручника. Виконайте 3 завдання на стор. 154


15.01.2024 11Б історія України (асинхронно)

Тема: Проблеми ядерної безпеки УРСР. Чорнобильська катастрофа: передумови, позиція влади, заходи для подолання, наслідки

Мета:розкрити сутність та трагічні наслідки Чорнобильської катастрофи для народу та партійної елітиформувати уміння учнів аналізувати, узагальнювати, проводити самостійну роботу з джерелами знань, висловлювати власну думку та аргументувати їївиховувати історичне та критичне мислення, почуття патріотизму, культуру праці і державної мови.

Перегляньте презентацію

Перегляньте відео урок Чорнобильська катастрофа




Відпочиньте і виконайте гімнастику для очей 


Пройдіть квест на сайті лернінг та надійшліть результати у щоденник або вайбер

Домашне завдання: прочитати 15 параграф підручника, відповідати на питання, виконати завдання на сайті лернінг


20.12.23 11Б клас (21.12.23 11А клас)

Тема: Опозиційний рух

Мета: розкрити причини активізації опозиційного руху у другій половині 60-х на початку 70-х років 20 ст, охарактеризувати методи боротьби дисидентів, прослідкувати еволюцію дисидентського руху в Україні з ІІ-ї пол. 60-х до поч. 80-х років, ознайомити учнів з основними постатями українського дисидентського руху, показати їх вклад в наростання національно-визвольного руху на Україні; виховувати в учнів почуття національної гідності, здорового патріотизму, гордості за тих, хто виступив на захист української історії, мови, культури а разом з тим і права українського народу на власну державу, хто ціною власного життя протистояв тоталітарній комуністичній системі; удосконалювати навички роботи з документами, вміння аналізувати, співставляти факти та робити висновки.

Перегляньте презентацію

Презентація

Виконайте гімнастику для очей


Перегляньте відео урок

Домашне завдання: прочитати 13 параграф підручника. Написати повідомлення про одного з діячів дисиденства представленних в презентації.


20.11.23 11А клас (22.11.23 11Б клас) 

 Практичне заняття 

Розгортання дисиденського руху: передумови, течії, діяльність

Мета: повторити, що таке дисиденський рух, чому він виник, хто входив до дисидендів та в чому їхня діяльність, яке значення мав дисиденський рух для України.

Перейти за посиланням і виконати всі завдання з практичної роботи

Практична робота

Виконайте гімнастику для очей


Перегляньте відео до уроку



Домашне завдання:

Повторити другий розділ "Україна в умовах десталінізації" та підготуватися до контрольної роботи. 


 

08.11.23

Дисидентський рух: течії, форми

та методи боротьби

Мета: 

освітняузагальнити і розширити знання учнів про причини виникнення та особливості опозиційного руху в Україні у 1960-1980-ті роки; познайомити учнів із методами боротьби дисидентів проти тоталітарного режиму на Україні, із формами переслідувань радянською владою інакодумців; розкрити значення правозахисного руху у процесі становлення незалежної Української держави; розкрити роль видатних діячів дисидентського руху;

розвиваюча формувати в учнів уміння аналізувати історичні події, критично оцінювати історичні факти та діяльність історичних постатей; навчити робити висновки на основі альтернативних поглядів на проблему, на основі історичних фактів аргументовано обстоювати власні погляди; закріплювати навички роботи з історичним документом, визначати закономірності історичного процесу;

виховна прищеплювати почуття національної гордості та самосвідомості, повагу до національної історії, до борців за незалежність України, любов до Батьківщини і бажання примножувати досягнення попередніх поколінь.

Тема дисиденства для вас не нова, ми з вами вже згадували дисидетнів на минулих уроках. Перегляньте слайди презентації та пригадайте вивчене раніше








Перегляньте запропоноване відео




У письменника М.Олійника в романі «Хрест» є такі слова: «Мов метелики на світло, летіли самозречені юнаки і дівчата за теплим вітром під стужним віянням зими, що так і не спромоглася на омріяну весну».

Запитання: Кому, на вашу думку, присвятив ці рядки український письменник?

Прочитайте джерело, та визначте зовнішні фактори активізації дисиденського руху

З листа редактора видавництва «Молодь України» М.Малаша до брата –

токаря Дніпропетровського заводу металургійного устаткування.

Березень, 1968р.

…Цікаві справи в Чехословаччині. Наші газети в основному мовчать,але там є чималого нового. Чехословацькі газети в Києві теж не продаються, хоч раніше були завжди. Правда, газета «Нове життя», що виходить у Чехословаччині українською мовою, прийшла Кореневичу, який її передплачує. Спочатку-без укладки, а тепер уже повністю. Будемо вірити, що й у нас скоро буде якась буча. Коли б швидше, а то далі так жити не можна. Імперія розпадається, і буде добре, якщо й Україна скаже своє слово проти неї…

Завдання: ознайомтесь зі схемою, визначте основні течії дисидентського руху та назвіть найвідоміших їх представників.


Завдання: на основі діаграм та історичного джерела визначити склад та географію дисидентського руху




ТЕРЕНИ  ВИЯВУ УКРАЇНСЬКОГО РУХУ ОПОРУ

( Із статті М.Прокопа «Анатомія українського руху опору»

(«Сучасність», 1974 р.)

А тепер пригляньмось політичній географії українського руху опору, себто територіяльному розміщенню його діячів. Як можна сподіватися, головні його сили сконцентро вані у столиці, значить у Києві й у Київській області, отже на 530 осіб , — 258, значить більше як половина.116 осіб , або 22% припадає на Львів і Львівську область. Таким чином у тих двох областях, в яких живе приблизно п’ять відсотків українсько- го населення УРСР, було, чи, в якійсь мірі є 73% людей самооборонного руху. Далі за чергою ідуть такі області: Івано-Франківська — 41 особа, або 8%, Дніпропетровська — 24, Тернопільська — 22, отже обидві по 4%, а тод і Донецька — 10 осіб, або не цілих 2%. Волинська і Рівенська по вісім осіб, Одеська, Харківська і Житомирська по шість осіб, Запорізька п’ять, Чернівецька, Полтавська, Сумська і Кіровоградська по три особи, Кримська — дві, а Херсонська, Миколаївська, Чернігівська, Ворошиловградська і Закарпатська по одному чоловікові.


Домашне завдання: повторити параграфи 5-9 підручника, підготуватися до написання контрольної роботи за темою "Україна в умовах десталінізації"






Популярні дописи з цього блогу