5 клас Вступ до історії та громадянської освіти
5-Б 05.12.24 (5-А 06.12.24)
Урок № 14. Узагальнення і тематичний контроль
Мета: повторити й узагальнити матеріал, вивчений протягом теми; розвивати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичні явища та події, працювати з джерелами інформації, висловлювати власну точку зору щодо тих чи інших історичних явищ і подій; сприяти появі в учнів зацікавленості до історичних подій; виховувати вільну особистість, яка визнає загальнолюдські та національні цінності й керується морально-етичними критеріями та почуттям громадянської відповідальності у власній поведінці.
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: продемонструвати свої знання з теми «Історичний час і простір»; оцінити рівень власних начальних досягнень із даної теми; набути навичок роботи над завданнями різних рівнів складності.
Обладнання: мультимедійний комплект
Виконайте інтерактивне завдання 1
Виконайте інтерактивне завдання 2
Виконайте інтерактивне завдання 3
Завдання 4. Визначте століття й тисячоліття записаних дат.
Завдання 5. Перейдіть за посиланням та виконайте підсумковий тест (Відповіді тесту сфотографуйте і відправте)
Домашнє завдання: Виконайте 5 завдань контрольної роботи, сфотографуйте і надішліть у щоденник. Повторити вивчені терміни і поняття
за темою.
5-Б 21.11.24 (5-А 22.11.24)
Урок № 12. Історична карта (мапа)
Мета: дати визначення поняттю «історична карта», «легенда карти»; проаналізувати
основні елементи історичної карти, пояснювати за допомогою легенди карти
умовні позначення, їх значення; ознайомити здобувачів освіти з правилами
роботи з контурною картою
розвиватиключові компетентності: спілкування державною мовою; інформаційно-цифрова
компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська
компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, а
ксіологічну); виховувати в учнях засобами уроку впевненість у своїх силах,
виконавську дисципліну, акуратність, охайність, почуття гордості за якісно
виконане завдання.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати поняття «історична карта», «легенда карти», усталені символи умовних позначень
на історичній карті; вміти виокремлювати основні елементи карти, сталі та змінні об’єкти карти та пояснює їх
значення; позначати розміщення об’єктів на контурній карті; визначати на карті
положення географічних об’єктів, культурно-історичних пам’яток, місця
історичних подій.
Обладнання: мультимедійний комплект
Відпочиньте та виконайте гімнастику для очей
Завдання 1. Виконайте завдання письмово у зошиті, сфотографуйте і відправте у щоденник
5-Б 07.11.2024 (5-А 08.11.2024)
Урок № 10. Лічба часу в історії
Мета: ознайомити здобувачів освіти з одиницями вимірювання історичного часу та особливостями лічби часу в історії; ознайомити зі способами упорядкування хронологічних даних; продемонструвати, як за допомогою лінії історичного часу встановлювати хронологічну послідовність подій; створити умови для розуміння особливостей літочислення до і після Різдва Христового; ознайомити учнів з тим, як історики рахують час події; формувати первинні хронологічні уміння, формувати вміння працювати в групах, парах, розв’язувати історичні задачі, висловлювати власну думку, робити висновки; розвивати в учнів інтерес до історії.
Очікувані результати: Після цього уроку учні будуть: знати одиниці вимірювання часу, поняття «рік», «століття», «тисячоліття», «ера» поняття «літочислення»; вміти визначати за визначеним вчителем алгоритмом розташовувати події у хронологічній послідовності та століття, коли відбулась подія; усвідомлювати важливість правильного визначення історичного часу для розуміння логіки історичних процесів.
Обладнання: мультимедійний комплект
Відпочиньте та виконайте гімнастику для очей
Домашнє завдання: Прочитайте у підручнику § 10-11
5-Б 31.10.2024 (5-А 01.11.2024)
Урок № 9. Розвиток систем літочислення
Мета: ознайомити здобувачів освіти з одиницями вимірювання історичного часу та особливостями лічби часу в історії; ознайомити зі способами упорядкування хронологічних даних; продемонструвати, як за допомогою лінії історичного часу встановлювати хронологічну послідовність подій; створити умови для розуміння особливостей літочислення до і після Різдва Христового; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати пунктуальність, організованість, відповідальність.
Очікувані результати: Після цього уроку учні будуть: знати одиниці вимірювання часу, поняття «рік», «століття», «тисячоліття», «ера» поняття «літочислення»; вміти за визначеним вчителем алгоритмом розташовувати події у хронологічній послідовності; розрізняти системи літочислення, пояснювати їх на прикладах; усвідомлювати важливість правильного визначення історичного часу для розуміння логіки історичних процесів.
Обладнання: мультимедійний комплект
Відпочиньте та зробіть гімнастику для очей
Виконайте інтерактивне завдання
Домашнє завдання: Прочитайте у підручнику § 9 с. 53-58.
5-Б 24.10.24 (5-А 25.10.24)
Урок № 8. Розвиток уявлень про лічбу часу в народів світу та на теренах України
Мета: ознайомити здобувачів освіти з одиницями вимірювання історичного часу та особливостями лічби часу в історії; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати пунктуальність, організованість, відповідальність.
Очікувані результати: Після цього уроку учні будуть: знати одиниці вимірювання часу, поняття «рік», «століття», «тисячоліття», «ера»; вміти за визначеним вчителем алгоритмом розташовувати події у хронологічній послідовності; усвідомлювати важливість правильного визначення історичного часу для розуміння логіки історичних процесів.
Обладнання: мультимедійний комплект
Виконайте гімнастику для очей
Виконайте інтерактивне завдання
Домашнє завдання: Прочитайте у підручнику § 8 с. 49-53. Виконайте будь-яке одне завдання з презентації, яке для тебе було найбільш цікавим.
5-Б 10.10.24 (5-А 11.10.24)
Урок № 6. Писемні пам’ятки, фольклор і сучасні візуальні джерела про історію
Мета: охарактеризувати писемні історичні джерела; навести приклади найвидатніших писемних пам’яток людства, ознайомити з писемними джерелами для вивчення історії України; дати визначення поняттям «етнографія» та «фольклор»; визначити роль і місце аудіо-, відео- і фотодокументів в дослідженні минулого; вчитися аналізувати історичні джерела.
Очікувані результати: учні будуть: знати матеріали, які використовували для письма в давнину; поняття «етнографія», «фольклор»; «фотодокументи», «кінодокументи», «аудіодокументи»; вміти за допомогою пам’ятки здійснювати простий аналіз історичного джерела; виявляти повагу й любов до історії рідного села, міста – своєї Малої Батьківщини; усвідомлювати важливість вивчення історії України як невід’ємної важливої складової всесвітньої історії.
Обладнання: мультимедійний комплект
Перегляньте відео урок
Виконайте інтерактивне завдання
Домашнє завдання: Прочитайте у підручнику §6 с. 40-46. Завдання Мислю творчо с. 46.
5-Б 27.09.24 (5-А 27.09.24)
Урок № 4. Допоміжні історичні дисципліни
Мета: сформувати уявлення в здобувачів освіти про допоміжні історичні дисципліни та предмети їхнього дослідження; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати особистість, яка здатна постійно самовдосконалюватися, адекватно і гнучко реагувати на соціальні зміни.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати поняття «допоміжні історичні дисципліни», назви і предмет вивчення допоміжних історичних дисциплін; вміти за допомогою вчителя виявляти, розрізняти причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів; розуміти значення історії та допоміжних історичних дисциплін для вивчення та розуміння минулого.
Обладнання: мультимедійний комплект
Відпочиньте і зробіть гімнастику для очей
Заповнити табличку письмово у зошиті
ДОПОМІЖНІ ІСТОРИЧНІ ДИСЦИПЛІНИ
Домашнє завдання: Прочитайте у підручнику§4 с. 26-29. Заповніть табличку у зошиті, сфотографуйте і відправте у щоденник.
5-Б 12.09.24 (5-А 13.09.24)
Урок №2. Історія як наука про розвиток людства
Мета: ознайомити учнів та учениць із значення історії для вивчення та розуміння минулого; охарактеризувати поняття історичний факт, час, простір, історичні події та явища, наводити відповідні приклади; розвивати вміння виявляти, розрізняти причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів; виховувати усвідомлення себе частиною родини, народу, громадянства держави, людської спільноти в цілому; сприяти усвідомленню важливості вивчення історії для розвитку особистості як активного члена суспільства.
Очікувані результати: учень розуміє значення історії для вивчення та розуміння минулого; розрізняє історичний факт, час, простір, історичні події та явища, наводить відповідні приклади; з допомогою вчителя виявляє, розрізняє причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів; усвідомлює себе частиною родини, народу, громадянства держави, людської спільноти в цілому; розуміє значення вивчення історії для розвитку особистості як активного члена суспільства.
Обладнання: мультимедійний комплект
Відпочиньте та виконайте гімнастику для оченяток
Домашнє завдання:Прочитайте у підручнику §2 с. 14-15. Вивчити терміни. Виконайте завдання 1,3 с. 16.
Коментарі
Дописати коментар