5 клас Вступ до історії та громадянської освіти

5-Б 05.12.24 (5-А 06.12.24)

Урок № 14. Узагальнення і тематичний контроль

Мета: повторити й узагальнити матеріал, вивчений протягом теми; розвивати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичні явища та події, працювати з джерелами інформації, висловлювати власну точку зору щодо тих чи інших історичних явищ і подій; сприяти появі в учнів зацікавленості до історичних подій; виховувати вільну особистість, яка визнає загальнолюдські та національні цінності й керується морально-етичними критеріями та почуттям громадянської відповідальності у власній поведінці.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: продемонструвати свої знання з теми «Історичний час і простір»; оцінити рівень власних начальних досягнень із даної теми; набути навичок роботи над завданнями різних рівнів складності.

Обладнання: мультимедійний комплект

Виконайте інтерактивне завдання 1

Виконайте інтерактивне завдання 2

Виконайте інтерактивне завдання 3


Завдання 4. Визначте століття й тисячоліття записаних дат.



Завдання 5. Перейдіть за посиланням та виконайте підсумковий тест (Відповіді тесту сфотографуйте і відправте)


Домашнє завдання: Виконайте 5 завдань контрольної роботи, сфотографуйте і надішліть у щоденник. Повторити вивчені терміни і поняття

за темою.




5-Б 21.11.24 (5-А 22.11.24)

Урок № 12. Історична карта (мапа) 

Мета: дати визначення поняттю «історична карта», «легенда карти»; проаналізувати

основні елементи історичної карти, пояснювати за допомогою легенди карти

умовні позначення, їх значення; ознайомити здобувачів освіти з правилами

роботи з контурною картою

розвиватиключові компетентності: спілкування державною мовою; інформаційно-цифрова

компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська

компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, а

ксіологічну); виховувати в учнях засобами уроку впевненість у своїх силах,

виконавську дисципліну, акуратність, охайність, почуття гордості за якісно

виконане завдання.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати поняття «історична карта», «легенда карти», усталені символи умовних позначень

на історичній карті; вміти виокремлювати основні елементи карти, сталі та змінні об’єкти карти та пояснює їх

значення; позначати розміщення об’єктів на контурній карті; визначати на карті

положення географічних об’єктів, культурно-історичних пам’яток, місця

історичних подій.

Обладнання: мультимедійний комплект

Опрацюйте презентацію

Відпочиньте та виконайте гімнастику для очей



Завдання 1. Виконайте завдання письмово у зошиті, сфотографуйте і відправте у щоденник




Завдання 2. Робота з контурною картою «Україна та її сусіди» 


(Намалюйте карту України і виконайте всі вказані завдання  в роботі з контурною картою) Виконане завдання сфотографуйте і відправте у щоденник.


Домашнє завдання: Прочитайте у підручнику § 12 с. 67-72.





5-Б 07.11.2024 (5-А 08.11.2024)

Урок № 10. Лічба часу в історії

Мета: ознайомити здобувачів освіти з одиницями вимірювання історичного часу та особливостями лічби часу в історії; ознайомити зі способами упорядкування хронологічних даних; продемонструвати, як за допомогою лінії історичного часу встановлювати хронологічну послідовність подій; створити умови для розуміння особливостей літочислення до і після Різдва Христового; ознайомити учнів з тим, як історики рахують час події; формувати первинні хронологічні уміння, формувати вміння працювати в групах, парах, розв’язувати історичні задачі, висловлювати власну думку, робити висновки; розвивати в учнів інтерес до історії.

Очікувані результати: Після цього уроку учні будуть: знати одиниці вимірювання часу, поняття «рік», «століття», «тисячоліття», «ера» поняття «літочислення»; вміти визначати за визначеним вчителем алгоритмом розташовувати події у хронологічній послідовності та століття, коли відбулась подія; усвідомлювати важливість правильного визначення історичного часу для розуміння логіки історичних процесів.

Обладнання: мультимедійний комплект

Опрацюйте презентацію

Відпочиньте та виконайте гімнастику для очей


Виконайте інтерактивне завдання 1

Виконайте інтерактивне завдання 2

Виконані інтерактивні завдання сфотографуйте і прикріпіть у щоденник

Домашнє завдання: Прочитайте у підручнику § 10-11






5-Б 31.10.2024 (5-А 01.11.2024)

Урок № 9. Розвиток систем літочислення

Мета: ознайомити здобувачів освіти з одиницями вимірювання історичного часу та особливостями лічби часу в історії; ознайомити зі способами упорядкування хронологічних даних; продемонструвати, як за допомогою лінії історичного часу встановлювати хронологічну послідовність подій; створити умови для розуміння особливостей літочислення до і після Різдва Христового; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати пунктуальність, організованість, відповідальність.

Очікувані результати: Після цього уроку учні будуть: знати одиниці вимірювання часу, поняття «рік», «століття», «тисячоліття», «ера» поняття «літочислення»; вміти за визначеним вчителем алгоритмом розташовувати події у хронологічній послідовності; розрізняти системи літочислення, пояснювати їх на прикладах; усвідомлювати важливість правильного визначення історичного часу для розуміння логіки історичних процесів.

Обладнання: мультимедійний комплект

Відпочиньте та зробіть гімнастику для очей


Опрацюйте презентацію

Виконайте інтерактивне завдання

Домашнє завдання: Прочитайте у підручнику § 9 с. 53-58. 




5-Б 24.10.24 (5-А 25.10.24)

Урок № 8. Розвиток уявлень про лічбу часу в народів світу та на теренах України

Мета: ознайомити здобувачів освіти з одиницями вимірювання історичного часу та особливостями лічби часу в історії; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати пунктуальність, організованість, відповідальність.

Очікувані результати: Після цього уроку учні будуть: знати одиниці вимірювання часу, поняття «рік», «століття», «тисячоліття», «ера»; вміти за визначеним вчителем алгоритмом розташовувати події у хронологічній послідовності; усвідомлювати важливість правильного визначення історичного часу для розуміння логіки історичних процесів.

Обладнання: мультимедійний комплект

Опрацюйте презентацію

Виконайте гімнастику для очей

Виконайте інтерактивне завдання

Домашнє завдання: Прочитайте у підручнику § 8 с. 49-53. Виконайте будь-яке одне завдання з презентації, яке для тебе було найбільш цікавим.




5-Б 10.10.24 (5-А 11.10.24)

Урок № 6. Писемні пам’ятки, фольклор і сучасні візуальні джерела про історію

Мета: охарактеризувати писемні історичні джерела; навести приклади найвидатніших писемних пам’яток людства, ознайомити з писемними джерелами для вивчення історії України; дати визначення поняттям «етнографія» та «фольклор»; визначити роль і місце аудіо-, відео- і фотодокументів в дослідженні минулого; вчитися аналізувати історичні джерела.

Очікувані результати: учні будуть: знати матеріали, які використовували для письма в давнину; поняття «етнографія», «фольклор»; «фотодокументи», «кінодокументи», «аудіодокументи»; вміти за допомогою пам’ятки здійснювати простий аналіз історичного джерела; виявляти повагу й любов до історії рідного села, міста – своєї Малої Батьківщини; усвідомлювати важливість вивчення історії України як невід’ємної важливої складової всесвітньої історії.

Обладнання: мультимедійний комплект

Опрацюйте презентацію

Перегляньте відео урок


Виконайте інтерактивне завдання

Домашнє завдання: Прочитайте у підручнику §6 с. 40-46. Завдання  Мислю творчо с. 46.





5-Б 27.09.24 (5-А 27.09.24) 

Урок № 4. Допоміжні історичні дисципліни

Мета: сформувати уявлення в здобувачів освіти про допоміжні історичні дисципліни та предмети їхнього дослідження; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати особистість, яка здатна постійно самовдосконалюватися, адекватно і гнучко реагувати на соціальні зміни.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати поняття «допоміжні історичні дисципліни», назви і предмет вивчення допоміжних історичних дисциплін; вміти за допомогою вчителя виявляти, розрізняти причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів; розуміти значення історії та допоміжних історичних дисциплін для вивчення та розуміння минулого.

Обладнання: мультимедійний комплект

Опрацювати презентацію


Відпочиньте і зробіть гімнастику для очей



Заповнити табличку письмово у зошиті

ДОПОМІЖНІ ІСТОРИЧНІ ДИСЦИПЛІНИ

Назва допоміжної

історичної

дисципліни


Що вивчає наука

(предмет

досліджень)

Приклад

предмета

досліджень


Археологія


Матеріальні залишки

діяльності людей



Боністика



Вексилологія



Генеалогія



Геральдика



Епіграфіка



Етнографія



Нумізматика



Маргіналістика



Палеографія



Сфрагістика



Фалеристика



Фольклористика



Хронологія




Домашнє завдання: Прочитайте у підручнику§4 с. 26-29. Заповніть табличку у зошиті, сфотографуйте і відправте у щоденник.



5-Б 12.09.24 (5-А 13.09.24)

Урок №2. Історія як наука про розвиток людства

Мета: ознайомити учнів та учениць із значення історії для вивчення та розуміння минулого; охарактеризувати поняття історичний факт, час, простір, історичні події та явища, наводити відповідні приклади; розвивати вміння виявляти, розрізняти причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів; виховувати усвідомлення себе частиною родини, народу, громадянства держави, людської спільноти в цілому; сприяти усвідомленню важливості вивчення історії для розвитку особистості як активного члена суспільства.

Очікувані результати: учень розуміє значення історії для вивчення та розуміння минулого; розрізняє історичний факт, час, простір, історичні події та явища, наводить відповідні приклади; з допомогою вчителя виявляє, розрізняє причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів; усвідомлює себе частиною родини, народу, громадянства держави, людської спільноти в цілому; розуміє значення вивчення історії для розвитку особистості як активного члена суспільства.

Обладнання: мультимедійний комплект

Перегляньте презентацію

Відпочиньте та виконайте гімнастику для оченяток


Домашнє завдання:Прочитайте у підручнику §2 с. 14-15. Вивчити терміни. Виконайте завдання 1,3 с. 16.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу