6 клас історія України.Всесвітня історія

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ

6-В 12.12.2024 (6-А 13.12.2024)

Урок №30. Узагальнення вивченого

Мета: повторити й узагальнити матеріал із відповідної теми; розвивати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичні явища та події, визначати їхню суть, причини та значення, давати характеристику історичним діячам, працювати з джерелами інформації, висловлювати власну точку зору щодо тих чи інших історичних явищ і подій; сприяти появі в учнів зацікавленості до історичних подій; виховувати в учнях засобами уроку впевненість у своїх силах, виконавську дисципліну, акуратність, охайність, почуття гордості за якісно виконане завдання.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: продемонструвати свої знання з теми «Цивілізації Стародавнього Сходу»; оцінити рівень власних начальних досягнень із даного розділу; звернути увагу на ті питання, що були недостатньо ними опрацьовані; набути навичок роботи над завданнями різних рівнів складності.



Домашнє завдання: Виконайте інтерактивні завдання (сфотографуйте і відправте у щоденник). Повторити §16-25 Підготуватися до діагностувальної роботи







6-В 05.12.2024 (6-А 06.12.2024)

Урок №28. Творчий проєкт — фотогалерея «Стародавні цивілізації Азії та Африки»

Мета: сприяти більш глибокому розумінню досліджуваної епохи, звичаїв, традицій суспільств Стародавнього Сходу; вивчити історію народів і держав Стародавнього Сходу, визначити їх внесок в розвиток людства; розвивати комунікативні навички (робота у групі); сприяти розвитку пам'яті та логічного мислення; продовжити формування навичок публічного спілкування, вміння відбирати найбільш важливий матеріал з різних історичних джерел, використовувати його в виступах; виховувати толерантне ставлення до культури і релігії різних епох і народів.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати легендарні постаті Стародавнього Сходу, мистецтво давніх цивілізацій, їх внесок у сучасну культуру; вміти знаходити інформацію, та опрацьовувати її, систематизувати та узагальнювати матеріал; розуміти чим цінний досвід цивілізацій Давнього Сходу.

Обладнання:  мультимедійний комплект


Завдання. Оберіть тему, над якою ви будете працювати. Залучіть доступні вам джерела інформації.

  • Легендарні постаті Давнього Сходу

  • Боги Давнього Сходу

  • Мистецтво народів Стародавнього Сходу 

  • Цивілізації Давнього Сходу в сучасній кінематографії



Орієнтовний зміст наповнення теми "Легендарні постаті Давнього Сходу"

  1. Зображення та життєпис;

  2. історична доля.




Орієнтовний зміст наповнення теми "Боги Давнього Сходу"

  1. Зображення божества та країна походження;

  2. що оповідають давні міфи про ці божества.



Орієнтовний зміст наповнення теми "Мистецтво народів Стародавнього Сходу" 

  1. Назва пам’ятки;

  2. у якій давній країні вона була створена;

  3. до якого виду мистецтва;

  4. яку інформацію про минуле «розповідає» ця пам’ятка, як історичне джерело.




Орієнтовний зміст наповнення теми "Цивілізації Давнього Сходу в сучасній кінематографії"

  1. Назва фільму, серіалу, мультфільму;

  2. з історією якої з держав Стародавнього Сходу пов’язано;

  3. з якими історичними подіями та персоналіями пов’язаний сюжет.


Домашнє завдання: Повторити терміни і поняття із §16-25.



6-В 28.11.2024 (6-А 29.11.24)

Урок №25. Міфологія. Релігійні уявлення

Мета: ознайомити учнів із релігійними уявленнями давніх народів Стародавнього Сходу, розкрити роль релігії в житті суспільства; проаналізувати джерела з історії удосконалити навички інтерактивного вивчення нового матеріалу; підвищувати культурний рівень школярів. розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати засобами історії інтерес до минулого людства.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати поняття «міфологія», «пантеон богів»; вміти порівнювати релігійні вірування; розуміти значення релігії в житті народів Стародавнього Сходу.

 Обладнання: мультимедійний комплект

Завдання 1. Ознайомтеся з окремими ідеями Старого Заповіту, вчень Будди й Конфуція і визначте, чи актуальні (важливі) ці ідеї в сучасному світі?

Із Старого Заповіту


• Шануй свого батька і матір свою, щоб довгі були твої дні на землі...

• Не убивай.

• Не чини перелюбу.

• Не кради.

• Не свідкуй неправильно на свого ближнього.

• Не жадай... ані всього, що ближньому належить.


Із вчення про шлях спасіння у буддизмі


• Правильний намір — тверде рішення пройти шляхом пробудження.

• Правильна мова — правдива і необразлива.

• Правильна дія — дія, яка не завдає шкоди, не вбивати, не брати того, чого не дають.

• Правильне життя — мати тільки необхідне для життя.


Конфуцій до людини


Завжди будь щирим, люби учитися, стій на смерть, удосконалюй шлях...

Соромся бути бідним і убогим, коли в країні є шлях;

соромся бути знатним і багатим, коли в ній немає шляху.


Домашнє завдання: Прочитайте §23 с. 110-115.

виконайте письмово у зошиті завдання 1(сфотографуйте свої відповіді і відправте у щоденник)






6-В 18.11.2024 (6-А 18.11.24)

Урок №24. Родина, освіта і виховання дітей у Стародавньому світі. Становище жінок

Мета: визначити якими були відносини між членами сім`ї в суспільствах

Стародавнього Сходу; становище жінки в суспільствах Стародавнього Сходу;

чого навчали дітей в давніх школах; проаналізувати джерела з історії

стародавніх цивілізацій; розвиватиключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність;

інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя;

соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну,

аксіологічну); виховувати засобами історії інтерес до минулого людства.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати про родинні зв’язки та становище жінки у Стародавньому світі; вміти аналізувати історичні джерела; розуміти значення освіти у історії.

 Обладнання: мультимедійний комплект

Опрацюйте презентацію

Відпочиньте і виконайте гімнастику для очей



Завдання 1. Прочитайте текст і розгляньте давньоєгипетське зображення сім’ї. Які емоції у вас викликають ці джерела? Дайте розгорнуту відповідь

Вырезка экрана

Із записів мудреця Птаххотепа

(XXV–XXIV ст. до н. е.)

Люби свою дружину, бережи її.

Разом з нею… турбуйся про свій дім, годуй її як слід, накривай їй спину і обіймай її… Принеси щастя її серцю протягом усього життя. Остерігайся бути жорстоким з нею, бо жорстокість — це руйнування сім’ї…




Завдання 2. Опрацюйте на с. 101 уривок давньоіндійського епосу «Махабхарата». Визначте, чи можна вважати давньоіндійські виховні ідеали прийнятними для сучасності? Свою відповідь обгрунтуйте

Поема «Махабхарата» про царевича раму
Ніхто не міг зрівнятися з царевичем в силі й відвазі. Усіх переважив Рама вченістю, і вихованням, і мудрістю. Сповнений чеснот, він ніколи не хизувався і не вишукував недоліків у інших. Чистий душею, він був привітний і лагідний у спілкуванні, незлостивий і прямодушний, шанобливий до старших. Він постійно удосконалював військове мистецтво, вів корисні бесіди з мудрецями й освіченими людьми. Він знав веди і веданги [давньоіндійські священні тексти], закони і звичаї, був красномовний і розсудливий і ніколи не відступав від обов’язку 


Домашнє завдання: Прочитайте §21 с. 99-103. Виконайте завдання 1 і 2 (сфотографуйте і відправте у щоденник)





6-В 14.11.24 (6-А 15.11.24)

Урок № 22. Цивілізаційні центри Стародавнього Сходу в часі і просторі. Давні Індія та Китай

Мета: сформувати уявлення в здобувачів освіти про природно-кліматичні умови і географічне положення Індії, час формування Індської (Хараппської) та Ведійської цивілізацій, утворення держави Маур’їв; сформувати уявлення в здобувачів освіти про природно-кліматичні умови і географічне положення Китаю, господарську діяльність місцевого населення, час формування імперії Цінь та династії Хань; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; інформаційно-цифрова компетентність; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати уміння сконцентруватися, слухати інших, співпереживати.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати час формування індійської цивілізації; пам’ятки культури індійської (Мохенджо-Даро) цивілізаціЇ; вміти показати на карті територіальні межі індійської цивілізації, долини річок Інд та Ганг; знати час формування китайської цивілізації; вміти показати на карті територіальні межі китайської цивілізації, долини річок Хуанхе та Янцзи. 

Обладнання:  мультимедійний комплект

Опрацюйте презентацію

Виконайте гімнастику для очей



Виконайте інтерактивне завдання

2. Утворіть логічні пари між іменами та характеристиками давніх правителів

Правитель

Характеристика

  1. Хаммурапі

А) Засновник династії Маур’їв в Індії

2. Соломон

Б) Засновник Перської держави

3. Тутмос ІІІ

В) Цар Ізраїльсько-Юдейського царства, що уславився мудрістю

4. Чандрагупта

Г) Вавилонський цар-законодавець

 

Д) Єгипетський фараон-завойовник 

Домашнє завдання: Прочитайте §18-19 пункт 5 с. 88-89.



6-В 07.11.2024 (6-А 08.11.2024)

Урок №20. Цивілізаційні центри Стародавнього Сходу в часі і просторі. Давній Єгипет. Народження Цивілізації Дворіччя

Мета: визначити особливості формування стародавніх цивілізацій, часові й територіальні межі існування цивілізаційних центрів Стародавнього Сходу; охарактеризувати географічне положення та природно-кліматичні умови Єгипту, дослідити зв’язок між природними умовами та особливостями господарського життя давньоєгипетської цивілізації; охарактеризувати географічне положення та природно-кліматичні умови Дворіччя, дослідити організацію суспільства і влади у містах-державах Південного Межиріччя; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати засобами історії інтерес до минулого людства.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати поняття «іригаційне землеробство», «шадуф», «Дельта», «місто-держава», «Месопотамія», «Межиріччя», «Дворіччя»;; вміти визначати хронологічні й територіальні межі стародавніх цивілізацій Сходу; визначати особливості господарства Давнього Єгипту;  розуміти вплив природно-географічних умов на господарське життя Давнього Єгипту; розуміти значення географічного фактору в розвитку цивілізацій Стародавнього Сходу.

Обладнання: мультимедійний комплект

Опрацюйте презентацію

Відпочиньте та виконайте гімнастику для очей

Виконайте інтерактивне завдання (Виконане інтерактивне завдання сфотографуйте та відправте у щоденник)

Домашнє завдання: Прочитайте §18-19 пункти 1,2 с. 83-85.





6-А, 6-В 28.10.24

Урок №16. Діагностувальна робота №1

Мета: повторити й узагальнити матеріал із відповідної теми; розвивати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичні явища та події, визначати їхню суть, причини та значення, давати характеристику історичним діячам, працювати з джерелами інформації, висловлювати власну точку зору щодо тих чи інших історичних явищ і подій; сприяти появі в учнів зацікавленості до історичних подій; виховувати в учнях засобами уроку впевненість у своїх силах, виконавську дисципліну, акуратність, охайність, почуття гордості за якісно виконане завдання.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: продемонструвати свої знання з теми «Життя людей у первісні часи»; оцінити рівень власних начальних досягнень із даного розділу; звернути увагу на ті питання, що були недостатньо ними опрацьовані; набути навичок роботи над завданнями різних рівнів складності.

Обладнання: мультимедійний комплект

ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА №1

Завдання з вибором однієї правильної відповіді
1. Первісні люди з’явилися на теренах України (1 бал)

А. Близько 1 млн років тому

Б. Близько 500 тис. років тому

В. Близько 1,5 млн років тому

Г. Близько 2 млн років тому

2. Одна з давніх форм релігійних вірувань, за якої люди вірували в наділеність душею живих істот і неживих предметів (1 бал)

А. Фетишизм

Б. Магія

В. Анімізм

Г. Тотемізм

3. Спеціальна історична дисципліна, яка відіграє головну роль у вивченні історії первісної доби (1 бал)

А. Палеографія

Б. Археологія

В. Нумізматика

Г. Етнографія

Встановлення відповідності або правильної послідовності

4. Утворіть логічні пари із назв археологічних епох та характеристик
діяльності первісних людей (1–3 бали)

А Палеоліт

1 Перехід до відтворювального господарства: землеробства і скотарства

Б Мезоліт

2 Початок використання металу - міді

В Неоліт

3 Використання під час полювання луа і стріл



4 Опанування використання вогню

Відповідь: 1______ 2_______ 3________

5. Запишіть назви спільнот первісних людей в хронологічному
порядку їх виникнення: плем’я, первісна родова громада, рід (1–3 бали)

_________________________________________________________

Завдання відкритої форми
6. Запишіть назви занять первісних людей, які складали основу відтворювального господарства (1–2 бали)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Запишіть назви занять первісних людей, які складали основу привласнювального господарства (1–2 бали) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Поясніть, у чому полягає різниця між матріархатом і патріархатом (1–3 бали)

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




6-В 24.10.24 (6-А 25.10.24)

Урок №15. Узагальнення вивченого

Мета: повторити й узагальнити матеріал із відповідної теми; розвивати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичні явища та події, визначати їхню суть, причини та значення, давати характеристику історичним діячам, працювати з джерелами інформації, висловлювати власну точку зору щодо тих чи інших історичних явищ і подій; сприяти появі в учнів зацікавленості до історичних подій; виховувати в учнях засобами уроку впевненість у своїх силах, виконавську дисципліну, акуратність, охайність, почуття гордості за якісно виконане завдання.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: продемонструвати свої знання з теми «Життя людей у первісні часи»; оцінити рівень власних начальних досягнень із даного розділу; звернути увагу на ті питання, що були недостатньо ними опрацьовані; набути навичок роботи над завданнями різних рівнів складності.

Обладнання: мультимедійний комплект

Опрацювати презентацію (Виконати завдання фронтального опитування письмово у зошиті)

Виконайте гімнастику для очей


Виконайте інтерактивне завдання 1

Виконайте інтерактивне завдання 2

Виконайте інтерактивне завдання 3

Домашнє завдання: Повторити §1-14. Підготуватися до діагностувальної роботи




6-В 17.10.24 (6-А 18.10.24)

Урок №14. Проєкт «Спадщина Трипільської культури»

Мета: сформувати уявлення у здобувачів освіти про господарське життя, побут, мистецтво, релігійні вірування представників трипільської археологічної культури розвивати вміння працювати в групах та ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; основні компетентності у природничих науках і технологіях; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати повагу до історії рідного краю.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати час і місце відкриття трипільської археологічної культури; вміти знаходити інформацію, та опрацьовувати її, систематизувати та узагальнювати матеріал; розуміти особливості господарювання трипільців.

Обладнання: мультимедійний комплект

Опрацюйте презентацію

Підготуйте повідомлення на одну з запропонованих тем:

  • Історія відкриття трипільської культури

  • Територія існуванння

  • Господарство 

  • Побут

  • Релігійні вірування

  • Досягнення трипільців 






6-В 10.10.24 (6-А 11.10.24)

Урок №12. Форми організації первісних спільнот

Мета: охарактеризувати форми організації первісних спільнот від людського стада до сусідської общини; проаналізувати процес появи нерівності між первісними людьми; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати особистість, яка здатна постійно самовдосконалюватися, адекватно і гнучко реагувати на соціальні зміни.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати поняття «первісне стадо», «рід (родова община)», «плем’я», «вождь», «рада старійшин»; вміти формулювати запитання щодо можливого впливу тих чи інших подій з історії первісних людей на життя суспільства, окремих груп людей; пояснювати виклики, які стояли перед первісною людиною, суспільством у різних природних середовищах.

Обладнання: мультимедійний комплект

Опрацюйте презентацію

Відпочиньте і зробіть гімнастику для очей



Виконайте інтерактивне завдання 1

Виконайте інтерактивне завдання 2

Виконайте інтерактивне завдання 3

Домашнє завдання: Прочитайте §13 с. 58-63. Виконати завдання ІІІ Мислю творчо на с. 63 і інтерактивні завдання.




6-В 26.09.24 (6-А 27.09.24)

Урок №8. Життя людини на теренах України в первісну добу

Мета: сформувати уявлення в здобувачів освіти про життя людини на теренах України в добу палеоліту; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; основні компетентності у природничих науках і технологіях; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати особистість, яка здатна постійно самовдосконалюватися, адекватно і гнучко реагувати на соціальні зміни.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати назви та місце розташування стоянок первісних людей на території України; вміти наводити приклади історичних пам’яток та досягнень первісних людей, які використовуються в сьогоденні; позначати на карті розміщення стоянок і пам’яток первісних людей на території України.

Обладнання: мультимедійний комплект


Опрацюйте презентацію


Відпочиньте та виконайте гімнастику для очей


Перегляньте віртуальну екскурсію

Виконайте інтерактивне завдання

Домашнє завдання: Прочитайте §9 с. 38-43. Виконане інтерактивне завдання сфотографуйте і відправте у щоденник



6-В 19.09.2024 (6-А 20.09.2024)

Урок №6. Поява і розселення людини на планеті Земля

Мета: охарактеризувати теорії походження людини; проаналізувати основні етапи еволюції людини; визначити характерні риси австралопітеків, пітекантропів, неандертальців та кроманьйонців; сформувати уявлення в здобувачів освіти про процес залюднення планети Земля; визначити хронологічні й територіальні межі появи давніх людей на теренах України; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; основні компетентності у природничих науках і технологіях; соціальна та громадянська компетентності; математична компетентність; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати толерантність й повагу до різних поглядів, релігій, звичаїв і культур, уміння знаходити порозуміння з іншими людьми задля досягнення суспільно значущих цілей.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати поняття «австралопітек», «людина вміла», «пітекантроп», «неандерталець», «кроманьйонець», «людина розумна (homo sapiens)»; вміти висловлювати власну думку щодо теорій про походження людини; визначати на карті положення осередків первісних людей на Землі, культурно-історичних пам’яток первісних людей; наводити приклади взаємодії первісної людини і природи; описувати перебіг історичних подій з історії людей у первісні часи та визначати тяглість в історичному процесі; співвідносити дані карти з іншими джерелами інформації про життя первісних людей (розповідь учителя, текст книжки тощо); розуміти сутність наукових і релігійних теорій про походження людини.

Обладнання: мультимедійний комплект


Опрацюйте презентацію

Відпочиньте та виконайте гімнастику для очей



Перейдіть за посиланням та виконайте завдання на сайті лернінг


Домашнє завдання: Прочитайте §6 с. 24-29. Виконати завдання ІІІ Мислю творчо на  с. 29 та 15 слайд (письмово у зошиті)



6-В 12.09.2024 (6-А 13.09.2024)

Урок №4. Лічба часу в історії Стародавнього світу

Мета: ознайомити здобувачів освіти з одиницями вимірювання історичного часу та особливостями лічби часу в історії; ознайомити зі способами упорядкування хронологічних даних; продемонструвати, як за допомогою лінії історичного часу встановлювати хронологічну послідовність подій; ознайомити учнів з тим, як історики рахують час події; формувати первинні хронологічні уміння, формувати вміння працювати в групах, парах, розв’язувати історичні задачі, висловлювати власну думку, робити висновки; розвивати в учнів інтерес до історії.

Очікувані результати: Після цього уроку учні будуть: знати одиниці вимірювання часу, поняття «рік», «століття», «тисячоліття», «ера» поняття «літочислення»; вміти визначати за визначеним вчителем алгоритмом розташовувати події у хронологічній послідовності та століття, коли відбулась подія; усвідомлювати важливість правильного визначення історичного часу для розуміння логіки історичних процесів.

Обладнання: мультимедійний комплект

Перегляньте презентацію

Відпочиньте і виконайте гімнастику для оченят


Домашнє завдання: Прочитайте §4 с. 18-20. Виконати завдання ІІІ на с. 20




19.04.24

Тема уроку: Релігія в Стародавньому Римі: від язичництва до християнства

Мета: дати уявлення учням про релігію давніх римлян; з’ясувати, що спільного між ролями грецьких і римських богів; вдосконалювати навички самостійної роботи, розвивати уміння аналізувати, порівнювати.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: називати та пояснювати особливості релігійних вірувань давніх римлян; порівнювати роль грецьких та римських богів; тлумачити термін «релігія».

Опрацюйте презентацію

Відпочиньте і виконайте гімнастику для оченят


Домашнє завдання: 
Прочитайте §50-51 п. 1 с. 227-228. Створіть емблему для римського бога (богині), що вам сподобався.


06.03.2024

Тема: Осередки давньогрецької цивілізації та їх сусіди на теренах України: скіфи.

Мета: поглибити та розширити знання про праслов’янські племена на території нашого краю; формувати вміння опрацьовувати історичний матеріал, готувати повідомлення та їх презентувати; виховувати почуття патріотизму і взаєморозуміння між народами на основі особистісного усвідомлення історії.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: називати хронологічні рамки існування скіфської держави; аналізувати історичні джерела; визначати основні заняття скіфів; показувати на карті територію розселення скіфських племен.

Опрацюйте презентацію

Відпочиньте та виконайте гімнастику для очей

Скористайтеся QR-кодом на 10 слайді презентації та дізнайтеся більше про скіфську пектораль

Виконайте руханку разом з хом'ячками))


Домашне завдання: Прочитайте §41 с. 190-193. Виконати завдання ІІІ (2) на с. 193 та будь-яких два завдання з презентації на власний вибір.



01.03.2024

Тема: Осередки давньогрецької цивілізації та їх сусіди на теренах України: кіммерійці

Мета: сформувати уявлення в учнів про розселення кіммерійців, їхні основні заняття, повсякденне життя та духовний світ; зіставляти хронологічні межі кіммерійської з історією тогочасних держав Передньої Азії; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати зацікавленість до історії.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: називати хронологічні межі заселення території України кіммерійцями; показувати на карті території розселення кіммерійців; описувати спосіб життя кочовиків; оцінювати внесок кіммерійців у світову культуру; отримати навички використання різних джерел інформації.


Опрацюйте презентацію

Виконайте гімнастику для очей


Домашне завдання: Прочитайте § 40 с. 186-189. Виконати завдання ІІІ на с. 189. Та будь-яке завдання з презентації на власний вибір.



23.02.24 

Тема: Культура Давньої Греції

Мета: розглянути досягнення грецької науки, літератури, мистецтва; визначити особливості формування культури Стародавньої Греції, розширити кругозір учнів; розвивати творчі здібності учнів та навички самостійної дослідницької роботи; розвивати вміння аналізувати й узагальнювати матеріал та спілкуватися з аудиторією; викликати зацікавленість до вивчення історії світової культури, формувати всебічно розвинену особистість.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати пам'ятки культури Давньої Греції, особливості формування культури Стародавньої Греції; розуміти внесок античної цивілізації в історію людства; уміти готувати творчі завдання для детальнішого ознайомлення із культурою давньої Греції.


Опрацюйте презентацію

Виконайте гімнастику для очей


Відпочиньте і виконайте руханку


Домашне завдання: Прочитайте § 38 с. 174-180. Виконати завдання ІІІ на с. 180 (на вибір)



16.02.24 Тема: Виховання громадян і воїнів (на прикладі Афін і Спарти)

Мета: сформувати уявлення про особливості виховання афінян і спартанців; охарактеризувати виховання дівчаток; розвивати вміння критично мислити, працювати в групах, висловлювати власну думку; виховувати у школярів повагу до історичного минулого.

Очікувані результати. Після цього уроку учні: знатимуть про особливості виховання стародавніх греків, зможуть висловлювати свою думку щодо виховання такого типу, порівнюватимуть освітні традиції афінян та спартанців.

Перегляньте презентацію

Виконайте гімнастику для очей



Домашне завдання: Прочитайте §36 с. 166-168. Виконайте будь-які 2 завдання з презентації на власний вибір. (Обов'язково підписуйте завдання, яке виконуєте номером слайду)




09.02.24 Діагностувальна робота №3

Мета: повторити й узагальнити матеріал із відповідної теми; розвивати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичні явища та події, визначати їхню суть, причини та значення, давати характеристику історичним діячам, працювати з джерелами інформації, висловлювати власну точку зору щодо тих чи інших історичних явищ і подій; сприяти появі в учнів зацікавленості до історичних подій; виховувати в учнях засобами уроку впевненість у своїх силах, виконавську дисципліну, акуратність, охайність, почуття гордості за якісно виконане завдання.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: продемонструвати свої знання з теми «Давня Греція та її сусіди» оцінити рівень власних начальних досягнень із даного розділу; звернути увагу на ті питання, що були недостатньо ними опрацьовані; набути навичок роботи над завданнями різних рівнів складності.

ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА №3


Завдання з вибором однієї правильної відповіді

1. Де була розташована Іонійська Греція?

А) на Півночі Балканського півострова;

Б)на узбережжі Малої Азії  ;

В)на островах Eгейського моря.

2. У давнину греки називали себе:

А) троянці; Б) дорійці; В) елліни.

3. Автором «Іліади» був:

А) Геродот; Б) Гектор; В) Гомер.

4. Де виникла Ахейська палацова цивілізація?

А) на о. Крит;

Б) на материковій частині Греції;

В) на о. Eвбея.

5. Похід Александра Македонського почався:

А) у 334 р. до н.е. Б) у 336 р. до н.е. В) у 338 р. до н.е.

6. Александра оголосили сином бога сонця в країні:

А) Палестина; Б) Єгипет; В) Персія.

Встановлення відповідності або правильної послідовності

7. Розташуйте в хронологічному порядку основні події греко-перських воєн:

1. Битва при Фермопілах

2. Саламінська битва

3. Марафонська битва

4. Утворення Першого афінського морського союзу

Відповідь: 1______ 2_______ 3________ 4_________


Завдання відкритої форми

8. Дайте визначення поняттям:

Демократія

Еллінізм - 

Метрополія - 

9. Назвіть причини створення колоній грецькими містами. Які колонії були засновані греками в Північному Причорномор’ї ?


10. Розкрийте сутність і зміст реформ Перікла в Афінах


11. Чому, на вашу думку, Македонія зуміла завоювати такі величезні території?



31.01.24 Військова справа в Стародавній Греції

Мета: сформувати уявлення про персько-грецькі війни, стратегію й тактику воюючих держав; визначити причини та наслідки персько-грецьких війн; розглянути перебіг подій; розвивати вміння працювати в групах, виділяти головне, складати текстові таблиці, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; формувати негативне ставлення до будь-яких проявів насильства, виховувати у школярів повагу до історичного минулого.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: називати дати, пов’язані з походами, битвами персько-грецьких воєн; показувати на карті місця основних битв; характеризувати причини та наслідки персько- грецьких воєн; аналізувати відомі битви; висловлювати власну думку з приводу війни як способу вирішення суперечностей.

Перегляньте презентацію

Відпочиньте і виконайте гімнастику для очей


Домашне завдання: Прочитайте §34 с. 153-158. Виконати завдання ІІІ (2) на с. 158. Виконайте будь-яке одне завдання з презентації на власний вибір.


26.01.24 Стародавня Спарта – приклад олігархічної держави

Мета: сформувати уявлення про населення Лаконіки, про основні заняття та повсякденне життя жителів; розкрити причини виникнення Спартанської держави та державного устрою; удосконалити навички порівняння однотипних явищ, установлення причинно-наслідкових зв’язків, формувати вміння висловлювати власну думку, розвивати мислення, виховувати інтерес до вивчення минулого.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: показувати на карті область Лаконіку, Спарту; називати особливості державного устрою Спарти; характеризувати особливості розвитку Спарти, а також причини, що їх зумовили.

Опрацюйте презентацію

Відпочиньте та виконайте гімнастику для очей))


Домашне завдання: Прочитайте §33 с. 150-152. Придумайте історичну загадку пов’язану з історією Афін і Спарти. Виконайте будь-яке завдання з презентації (на власний вибір).



12.01.24 Цивілізація Давньої Греції та її сусіди у просторі та часі

Мета: сформувати уявлення про ахейську Грецію; розвивати вміння самостійно шукати інформацію, працювати з різними джерелами; висловлювати власні думки та судження про зв'язок між географічним положенням , природніми умовами та заняттями людей; познайомити учнів з найдавнішими грецьким міфами та героями; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; основні компетентності у природничих науках і технологіях; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати особистість, яка здатна постійно самовдосконалюватися, адекватно і гнучко реагувати на соціальні зміни.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: називати хронологічні межі існування ахейських держав та Троянської війни; пояснювати, як міфічна історія ахейської Греції пов`язана з Україною; описувати пам’ятки які дозволяють дослідити історію перших держав давньої Греції.

Перегляньте презентацію

Відповиньте і виконайте гімнастику для очей



Домашне завдання: Прочитайте §28 с. 129-132. Виконати завдання ІІ на с. 132. Та виконайте будь-яке завдання на вибір з презентації.



20.12.23 Тема: Діагностувальна робота 

Мета: повторити й узагальнити матеріал із відповідної теми; розвивати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичні явища та події, визначати їхню суть, причини та значення, давати характеристику історичним діячам, працювати з джерелами інформації, висловлювати власну точку зору щодо тих чи інших історичних явищ і подій; сприяти появі в учнів зацікавленості до історичних подій; виховувати в учнях засобами уроку впевненість у своїх силах, виконавську дисципліну, акуратність, охайність, почуття гордості за якісно виконане завдання.

Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: продемонструвати свої знання з теми «Цивілізації Стародавнього Сходу»; оцінити рівень власних начальних досягнень із даного розділу; звернути увагу на ті питання, що були недостатньо ними опрацьовані; набути навичок роботи над завданнями різних рівнів складності.

Обладнання: мультимедійний комплект

Презентація

Діагностувальна робота


Виконайте гімнастику для очей



Домашне завдання: Напишіть пост для соцмереж з вашими враженнями про вивчену тему.


22.11.23 Тема: Держава і суспільство

Мета: ознайомитися з організацією влади та суспільства держав Стародавнього Сходу; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; основні компетентності у природничих науках і технологіях; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати особистість, яка здатна постійно самовдосконалюватися, адекватно і гнучко реагувати на соціальні зміни.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати поняття «раб», «соціальна структура суспільства», «соціальна верства», «каста», «варна»; вміти працювати з історичним джерелом; розуміти чому державам Стародавного Сходу притаманне лише одноосібне монархічне правління.

Обладнання: мультимедійний комплект

Презентація до уроку

Виконайте гімнастику для очей



Домашне завдання : Прочитайте §20 с. 92-98. Виконати завдання ІІІ Мислю творчо на с. 98


25.10.23

 Тема: Цивілізаційні центри Стародавнього Сходу в часі і просторі

Мета: визначити особливості формування стародавніх цивілізацій, часові й територіальні межі існування цивілізаційних центрів Стародавнього Сходу; проаналізувати джерела з історії стародавніх цивілізацій; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати засобами історії інтерес до минулого людства.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати поняття «цивілізація»; вміти визначати хронологічні й територіальні межі стародавніх цивілізацій Сходу; розуміти значення географічного фактору в розвитку цивілізацій Стародавнього Сходу.

Обладнання: мультимедійний комплект

Переглянути презентацію

Виконайте гімнастику для очей



Домашне завдання: Прочитайте §16 с. 72-77. Виконати завдання ІІ


22.09.23

Тема: Кам’яний вік в історії людства

Мета: сформувати уявлення в здобувачів освіти про життя та заняття найдавніших людей; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; основні компетентності у природничих науках і технологіях; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати кращі риси української нації – працелюбність, прагнення до свободи, любові до природи.

Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати поняття «привласнювальне господарство»; вміти виявляти чинники, що впливають на заняття, спосіб ведення господарства, соціальний устрій (клімат, географічне розташування, доступ до природних ресурсів) первісних людей; визначати ознаки, що пов’язують артефакти (музейні об’єкти) та ілюстративний матеріал з історією первісних людей.

Обладнання: мультимедійний комплект

Переглянути Перезентація

Виконайте гімнастику для очей 



Домашне завдання: Прочитайте §7-8 с. 30-37. Виконати завдання ІІІ Мислю творчо на  с. 37


08.09.23

Тема: Лічба часу в історії Стародавнього світу

Мета: ознайомити здобувачів освіти з одиницями вимірювання історичного часу та особливостями лічби часу в історії; ознайомити зі способами упорядкування хронологічних даних; продемонструвати, як за допомогою лінії історичного часу встановлювати хронологічну послідовність подій; створити умови для розуміння особливостей літочислення до і після Різдва Христового; ознайомити учнів з тим, як історики рахують час події; формувати первинні хронологічні уміння, формувати вміння працювати в групах, парах, розв’язувати історичні задачі, висловлювати власну думку, робити висновки; розвивати в учнів інтерес до історії.

Очікувані результати: Після цього уроку учні будуть: знати одиниці вимірювання часу, поняття «рік», «століття», «тисячоліття», «ера» поняття «літочислення»; вміти визначати за визначеним вчителем алгоритмом розташовувати події у хронологічній послідовності та століття, коли відбулась подія; усвідомлювати важливість правильного визначення історичного часу для розуміння логіки історичних процесів.

Обладнання: мультимедійний комплект

Презентація

Виконайте гімнастику для очей


Домашне завдання: Прочитайте §2-3 с. 10-17. Виконати завдання 10 слайду. Закінчити завдання 8 слайду 2 стовпчик.




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу