6 клас історія України.Всесвітня історія
6-В 12.12.2024 (6-А 13.12.2024)
Урок №30. Узагальнення вивченого
Мета: повторити й узагальнити матеріал із відповідної теми; розвивати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичні явища та події, визначати їхню суть, причини та значення, давати характеристику історичним діячам, працювати з джерелами інформації, висловлювати власну точку зору щодо тих чи інших історичних явищ і подій; сприяти появі в учнів зацікавленості до історичних подій; виховувати в учнях засобами уроку впевненість у своїх силах, виконавську дисципліну, акуратність, охайність, почуття гордості за якісно виконане завдання.
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: продемонструвати свої знання з теми «Цивілізації Стародавнього Сходу»; оцінити рівень власних начальних досягнень із даного розділу; звернути увагу на ті питання, що були недостатньо ними опрацьовані; набути навичок роботи над завданнями різних рівнів складності.
6-В 05.12.2024 (6-А 06.12.2024)
Урок №28. Творчий проєкт — фотогалерея «Стародавні цивілізації Азії та Африки»
Мета: сприяти більш глибокому розумінню досліджуваної епохи, звичаїв, традицій суспільств Стародавнього Сходу; вивчити історію народів і держав Стародавнього Сходу, визначити їх внесок в розвиток людства; розвивати комунікативні навички (робота у групі); сприяти розвитку пам'яті та логічного мислення; продовжити формування навичок публічного спілкування, вміння відбирати найбільш важливий матеріал з різних історичних джерел, використовувати його в виступах; виховувати толерантне ставлення до культури і релігії різних епох і народів.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати легендарні постаті Стародавнього Сходу, мистецтво давніх цивілізацій, їх внесок у сучасну культуру; вміти знаходити інформацію, та опрацьовувати її, систематизувати та узагальнювати матеріал; розуміти чим цінний досвід цивілізацій Давнього Сходу.
Обладнання: мультимедійний комплект
Завдання. Оберіть тему, над якою ви будете працювати. Залучіть доступні вам джерела інформації.
Легендарні постаті Давнього Сходу
Боги Давнього Сходу
Мистецтво народів Стародавнього Сходу
Цивілізації Давнього Сходу в сучасній кінематографії
Орієнтовний зміст наповнення теми "Легендарні постаті Давнього Сходу"
Зображення та життєпис;
історична доля.
Орієнтовний зміст наповнення теми "Боги Давнього Сходу"
Зображення божества та країна походження;
що оповідають давні міфи про ці божества.
Орієнтовний зміст наповнення теми "Мистецтво народів Стародавнього Сходу"
Назва пам’ятки;
у якій давній країні вона була створена;
до якого виду мистецтва;
яку інформацію про минуле «розповідає» ця пам’ятка, як історичне джерело.
Орієнтовний зміст наповнення теми "Цивілізації Давнього Сходу в сучасній кінематографії"
Назва фільму, серіалу, мультфільму;
з історією якої з держав Стародавнього Сходу пов’язано;
з якими історичними подіями та персоналіями пов’язаний сюжет.
Домашнє завдання: Повторити терміни і поняття із §16-25.
6-В 28.11.2024 (6-А 29.11.24)
Урок №25. Міфологія. Релігійні уявлення
Мета: ознайомити учнів із релігійними уявленнями давніх народів Стародавнього Сходу, розкрити роль релігії в житті суспільства; проаналізувати джерела з історії удосконалити навички інтерактивного вивчення нового матеріалу; підвищувати культурний рівень школярів. розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати засобами історії інтерес до минулого людства.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати поняття «міфологія», «пантеон богів»; вміти порівнювати релігійні вірування; розуміти значення релігії в житті народів Стародавнього Сходу.
Обладнання: мультимедійний комплект
Завдання 1. Ознайомтеся з окремими ідеями Старого Заповіту, вчень Будди й Конфуція і визначте, чи актуальні (важливі) ці ідеї в сучасному світі?
Із Старого Заповіту
• Шануй свого батька і матір свою, щоб довгі були твої дні на землі...
• Не убивай.
• Не чини перелюбу.
• Не кради.
• Не свідкуй неправильно на свого ближнього.
• Не жадай... ані всього, що ближньому належить.
Із вчення про шлях спасіння у буддизмі
• Правильний намір — тверде рішення пройти шляхом пробудження.
• Правильна мова — правдива і необразлива.
• Правильна дія — дія, яка не завдає шкоди, не вбивати, не брати того, чого не дають.
• Правильне життя — мати тільки необхідне для життя.
Конфуцій до людини
Завжди будь щирим, люби учитися, стій на смерть, удосконалюй шлях...
Соромся бути бідним і убогим, коли в країні є шлях;
соромся бути знатним і багатим, коли в ній немає шляху.
Домашнє завдання: Прочитайте §23 с. 110-115.
виконайте письмово у зошиті завдання 1(сфотографуйте свої відповіді і відправте у щоденник)
6-В 18.11.2024 (6-А 18.11.24)
Урок №24. Родина, освіта і виховання дітей у Стародавньому світі. Становище жінок
Мета: визначити якими були відносини між членами сім`ї в суспільствах
Стародавнього Сходу; становище жінки в суспільствах Стародавнього Сходу;
чого навчали дітей в давніх школах; проаналізувати джерела з історії
стародавніх цивілізацій; розвиватиключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність;
інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя;
соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну,
аксіологічну); виховувати засобами історії інтерес до минулого людства.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати про родинні зв’язки та становище жінки у Стародавньому світі; вміти аналізувати історичні джерела; розуміти значення освіти у історії.
Обладнання: мультимедійний комплект
Відпочиньте і виконайте гімнастику для очей
Завдання 1. Прочитайте текст і розгляньте давньоєгипетське зображення сім’ї. Які емоції у вас викликають ці джерела? Дайте розгорнуту відповідь
Із записів мудреця Птаххотепа
(XXV–XXIV ст. до н. е.)
Люби свою дружину, бережи її.
Разом з нею… турбуйся про свій дім, годуй її як слід, накривай їй спину і обіймай її… Принеси щастя її серцю протягом усього життя. Остерігайся бути жорстоким з нею, бо жорстокість — це руйнування сім’ї…
Завдання 2. Опрацюйте на с. 101 уривок давньоіндійського епосу «Махабхарата». Визначте, чи можна вважати давньоіндійські виховні ідеали прийнятними для сучасності? Свою відповідь обгрунтуйте
Домашнє завдання: Прочитайте §21 с. 99-103. Виконайте завдання 1 і 2 (сфотографуйте і відправте у щоденник)
6-В 14.11.24 (6-А 15.11.24)
Урок № 22. Цивілізаційні центри Стародавнього Сходу в часі і просторі. Давні Індія та Китай
Мета: сформувати уявлення в здобувачів освіти про природно-кліматичні умови і географічне положення Індії, час формування Індської (Хараппської) та Ведійської цивілізацій, утворення держави Маур’їв; сформувати уявлення в здобувачів освіти про природно-кліматичні умови і географічне положення Китаю, господарську діяльність місцевого населення, час формування імперії Цінь та династії Хань; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; інформаційно-цифрова компетентність; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати уміння сконцентруватися, слухати інших, співпереживати.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати час формування індійської цивілізації; пам’ятки культури індійської (Мохенджо-Даро) цивілізаціЇ; вміти показати на карті територіальні межі індійської цивілізації, долини річок Інд та Ганг; знати час формування китайської цивілізації; вміти показати на карті територіальні межі китайської цивілізації, долини річок Хуанхе та Янцзи.
Обладнання: мультимедійний комплект
Виконайте гімнастику для очей
Виконайте інтерактивне завдання
2. Утворіть логічні пари між іменами та характеристиками давніх правителів
Правитель | Характеристика |
| А) Засновник династії Маур’їв в Індії |
2. Соломон | Б) Засновник Перської держави |
3. Тутмос ІІІ | В) Цар Ізраїльсько-Юдейського царства, що уславився мудрістю |
4. Чандрагупта | Г) Вавилонський цар-законодавець |
Д) Єгипетський фараон-завойовник |
Домашнє завдання: Прочитайте §18-19 пункт 5 с. 88-89.
6-В 07.11.2024 (6-А 08.11.2024)
Урок №20. Цивілізаційні центри Стародавнього Сходу в часі і просторі. Давній Єгипет. Народження Цивілізації Дворіччя
Мета: визначити особливості формування стародавніх цивілізацій, часові й територіальні межі існування цивілізаційних центрів Стародавнього Сходу; охарактеризувати географічне положення та природно-кліматичні умови Єгипту, дослідити зв’язок між природними умовами та особливостями господарського життя давньоєгипетської цивілізації; охарактеризувати географічне положення та природно-кліматичні умови Дворіччя, дослідити організацію суспільства і влади у містах-державах Південного Межиріччя; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати засобами історії інтерес до минулого людства.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати поняття «іригаційне землеробство», «шадуф», «Дельта», «місто-держава», «Месопотамія», «Межиріччя», «Дворіччя»;; вміти визначати хронологічні й територіальні межі стародавніх цивілізацій Сходу; визначати особливості господарства Давнього Єгипту; розуміти вплив природно-географічних умов на господарське життя Давнього Єгипту; розуміти значення географічного фактору в розвитку цивілізацій Стародавнього Сходу.
Обладнання: мультимедійний комплект
Відпочиньте та виконайте гімнастику для очей
Виконайте інтерактивне завдання (Виконане інтерактивне завдання сфотографуйте та відправте у щоденник)
Домашнє завдання: Прочитайте §18-19 пункти 1,2 с. 83-85.
6-А, 6-В 28.10.24
Урок №16. Діагностувальна робота №1
Мета: повторити й узагальнити матеріал із відповідної теми; розвивати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичні явища та події, визначати їхню суть, причини та значення, давати характеристику історичним діячам, працювати з джерелами інформації, висловлювати власну точку зору щодо тих чи інших історичних явищ і подій; сприяти появі в учнів зацікавленості до історичних подій; виховувати в учнях засобами уроку впевненість у своїх силах, виконавську дисципліну, акуратність, охайність, почуття гордості за якісно виконане завдання.
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: продемонструвати свої знання з теми «Життя людей у первісні часи»; оцінити рівень власних начальних досягнень із даного розділу; звернути увагу на ті питання, що були недостатньо ними опрацьовані; набути навичок роботи над завданнями різних рівнів складності.
Обладнання: мультимедійний комплект
ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА №1
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
1. Первісні люди з’явилися на теренах України (1 бал)
2. Одна з давніх форм релігійних вірувань, за якої люди вірували в наділеність душею живих істот і неживих предметів (1 бал)
4. Утворіть логічні пари із назв археологічних епох та характеристик
діяльності первісних людей (1–3 бали)
Відповідь: 1______ 2_______ 3________
5. Запишіть назви спільнот первісних людей в хронологічному
порядку їх виникнення: плем’я, первісна родова громада, рід (1–3 бали)
_________________________________________________________
Завдання відкритої форми
6. Запишіть назви занять первісних людей, які складали основу відтворювального господарства (1–2 бали)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Запишіть назви занять первісних людей, які складали основу привласнювального господарства (1–2 бали) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Поясніть, у чому полягає різниця між матріархатом і патріархатом (1–3 бали)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6-В 24.10.24 (6-А 25.10.24)
Урок №15. Узагальнення вивченого
Мета: повторити й узагальнити матеріал із відповідної теми; розвивати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичні явища та події, визначати їхню суть, причини та значення, давати характеристику історичним діячам, працювати з джерелами інформації, висловлювати власну точку зору щодо тих чи інших історичних явищ і подій; сприяти появі в учнів зацікавленості до історичних подій; виховувати в учнях засобами уроку впевненість у своїх силах, виконавську дисципліну, акуратність, охайність, почуття гордості за якісно виконане завдання.
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: продемонструвати свої знання з теми «Життя людей у первісні часи»; оцінити рівень власних начальних досягнень із даного розділу; звернути увагу на ті питання, що були недостатньо ними опрацьовані; набути навичок роботи над завданнями різних рівнів складності.
Обладнання: мультимедійний комплект
Опрацювати презентацію (Виконати завдання фронтального опитування письмово у зошиті)
Виконайте гімнастику для очей
Виконайте інтерактивне завдання 2
Виконайте інтерактивне завдання 3
Домашнє завдання: Повторити §1-14. Підготуватися до діагностувальної роботи
6-В 17.10.24 (6-А 18.10.24)
Урок №14. Проєкт «Спадщина Трипільської культури»
Мета: сформувати уявлення у здобувачів освіти про господарське життя, побут, мистецтво, релігійні вірування представників трипільської археологічної культури розвивати вміння працювати в групах та ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; основні компетентності у природничих науках і технологіях; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати повагу до історії рідного краю.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати час і місце відкриття трипільської археологічної культури; вміти знаходити інформацію, та опрацьовувати її, систематизувати та узагальнювати матеріал; розуміти особливості господарювання трипільців.
Обладнання: мультимедійний комплект
Підготуйте повідомлення на одну з запропонованих тем:
Історія відкриття трипільської культури
Територія існуванння
Господарство
Побут
Релігійні вірування
Досягнення трипільців
6-В 10.10.24 (6-А 11.10.24)
Урок №12. Форми організації первісних спільнот
Мета: охарактеризувати форми організації первісних спільнот від людського стада до сусідської общини; проаналізувати процес появи нерівності між первісними людьми; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати особистість, яка здатна постійно самовдосконалюватися, адекватно і гнучко реагувати на соціальні зміни.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати поняття «первісне стадо», «рід (родова община)», «плем’я», «вождь», «рада старійшин»; вміти формулювати запитання щодо можливого впливу тих чи інших подій з історії первісних людей на життя суспільства, окремих груп людей; пояснювати виклики, які стояли перед первісною людиною, суспільством у різних природних середовищах.
Обладнання: мультимедійний комплект
Відпочиньте і зробіть гімнастику для очей
Виконайте інтерактивне завдання 1
Виконайте інтерактивне завдання 2
Виконайте інтерактивне завдання 3
Домашнє завдання: Прочитайте §13 с. 58-63. Виконати завдання ІІІ Мислю творчо на с. 63 і інтерактивні завдання.
6-В 26.09.24 (6-А 27.09.24)
Урок №8. Життя людини на теренах України в первісну добу
Мета: сформувати уявлення в здобувачів освіти про життя людини на теренах України в добу палеоліту; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; основні компетентності у природничих науках і технологіях; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати особистість, яка здатна постійно самовдосконалюватися, адекватно і гнучко реагувати на соціальні зміни.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати назви та місце розташування стоянок первісних людей на території України; вміти наводити приклади історичних пам’яток та досягнень первісних людей, які використовуються в сьогоденні; позначати на карті розміщення стоянок і пам’яток первісних людей на території України.
Обладнання: мультимедійний комплект
Відпочиньте та виконайте гімнастику для очей
Перегляньте віртуальну екскурсію
Виконайте інтерактивне завдання
Домашнє завдання: Прочитайте §9 с. 38-43. Виконане інтерактивне завдання сфотографуйте і відправте у щоденник
6-В 19.09.2024 (6-А 20.09.2024)
Урок №6. Поява і розселення людини на планеті Земля
Мета: охарактеризувати теорії походження людини; проаналізувати основні етапи еволюції людини; визначити характерні риси австралопітеків, пітекантропів, неандертальців та кроманьйонців; сформувати уявлення в здобувачів освіти про процес залюднення планети Земля; визначити хронологічні й територіальні межі появи давніх людей на теренах України; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; основні компетентності у природничих науках і технологіях; соціальна та громадянська компетентності; математична компетентність; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати толерантність й повагу до різних поглядів, релігій, звичаїв і культур, уміння знаходити порозуміння з іншими людьми задля досягнення суспільно значущих цілей.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати поняття «австралопітек», «людина вміла», «пітекантроп», «неандерталець», «кроманьйонець», «людина розумна (homo sapiens)»; вміти висловлювати власну думку щодо теорій про походження людини; визначати на карті положення осередків первісних людей на Землі, культурно-історичних пам’яток первісних людей; наводити приклади взаємодії первісної людини і природи; описувати перебіг історичних подій з історії людей у первісні часи та визначати тяглість в історичному процесі; співвідносити дані карти з іншими джерелами інформації про життя первісних людей (розповідь учителя, текст книжки тощо); розуміти сутність наукових і релігійних теорій про походження людини.
Обладнання: мультимедійний комплект
Відпочиньте та виконайте гімнастику для очей
Перейдіть за посиланням та виконайте завдання на сайті лернінг
Домашнє завдання: Прочитайте §6 с. 24-29. Виконати завдання ІІІ Мислю творчо на с. 29 та 15 слайд (письмово у зошиті)
6-В 12.09.2024 (6-А 13.09.2024)
Урок №4. Лічба часу в історії Стародавнього світу
Мета: ознайомити здобувачів освіти з одиницями вимірювання історичного часу та особливостями лічби часу в історії; ознайомити зі способами упорядкування хронологічних даних; продемонструвати, як за допомогою лінії історичного часу встановлювати хронологічну послідовність подій; ознайомити учнів з тим, як історики рахують час події; формувати первинні хронологічні уміння, формувати вміння працювати в групах, парах, розв’язувати історичні задачі, висловлювати власну думку, робити висновки; розвивати в учнів інтерес до історії.
Очікувані результати: Після цього уроку учні будуть: знати одиниці вимірювання часу, поняття «рік», «століття», «тисячоліття», «ера» поняття «літочислення»; вміти визначати за визначеним вчителем алгоритмом розташовувати події у хронологічній послідовності та століття, коли відбулась подія; усвідомлювати важливість правильного визначення історичного часу для розуміння логіки історичних процесів.
Обладнання: мультимедійний комплект
Відпочиньте і виконайте гімнастику для оченят
Домашнє завдання: Прочитайте §4 с. 18-20. Виконати завдання ІІІ на с. 20
19.04.24
Тема уроку: Релігія в Стародавньому Римі: від язичництва до християнства
Мета: дати уявлення учням про релігію давніх римлян; з’ясувати, що спільного між ролями грецьких і римських богів; вдосконалювати навички самостійної роботи, розвивати уміння аналізувати, порівнювати.
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: називати та пояснювати особливості релігійних вірувань давніх римлян; порівнювати роль грецьких та римських богів; тлумачити термін «релігія».
Відпочиньте і виконайте гімнастику для оченят
Домашнє завдання: Прочитайте §50-51 п. 1 с. 227-228. Створіть емблему для римського бога (богині), що вам сподобався.
06.03.2024
Тема: Осередки давньогрецької цивілізації та їх сусіди на теренах України: скіфи.
Мета: поглибити та розширити знання про праслов’янські племена на території нашого краю; формувати вміння опрацьовувати історичний матеріал, готувати повідомлення та їх презентувати; виховувати почуття патріотизму і взаєморозуміння між народами на основі особистісного усвідомлення історії.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: називати хронологічні рамки існування скіфської держави; аналізувати історичні джерела; визначати основні заняття скіфів; показувати на карті територію розселення скіфських племен.
Відпочиньте та виконайте гімнастику для очей
Скористайтеся QR-кодом на 10 слайді презентації та дізнайтеся більше про скіфську пектораль
Виконайте руханку разом з хом'ячками))
Домашне завдання: Прочитайте §41 с. 190-193. Виконати завдання ІІІ (2) на с. 193 та будь-яких два завдання з презентації на власний вибір.
01.03.2024
Тема: Осередки давньогрецької цивілізації та їх сусіди на теренах України: кіммерійці
Мета: сформувати уявлення в учнів про розселення кіммерійців, їхні основні заняття, повсякденне життя та духовний світ; зіставляти хронологічні межі кіммерійської з історією тогочасних держав Передньої Азії; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати зацікавленість до історії.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: називати хронологічні межі заселення території України кіммерійцями; показувати на карті території розселення кіммерійців; описувати спосіб життя кочовиків; оцінювати внесок кіммерійців у світову культуру; отримати навички використання різних джерел інформації.
Виконайте гімнастику для очей
Домашне завдання: Прочитайте § 40 с. 186-189. Виконати завдання ІІІ на с. 189. Та будь-яке завдання з презентації на власний вибір.
23.02.24
Тема: Культура Давньої Греції
Мета: розглянути досягнення грецької науки, літератури, мистецтва; визначити особливості формування культури Стародавньої Греції, розширити кругозір учнів; розвивати творчі здібності учнів та навички самостійної дослідницької роботи; розвивати вміння аналізувати й узагальнювати матеріал та спілкуватися з аудиторією; викликати зацікавленість до вивчення історії світової культури, формувати всебічно розвинену особистість.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати пам'ятки культури Давньої Греції, особливості формування культури Стародавньої Греції; розуміти внесок античної цивілізації в історію людства; уміти готувати творчі завдання для детальнішого ознайомлення із культурою давньої Греції.
Виконайте гімнастику для очей
Відпочиньте і виконайте руханку
Домашне завдання: Прочитайте § 38 с. 174-180. Виконати завдання ІІІ на с. 180 (на вибір)
16.02.24 Тема: Виховання громадян і воїнів (на прикладі Афін і Спарти)
Мета: сформувати уявлення про особливості виховання афінян і спартанців; охарактеризувати виховання дівчаток; розвивати вміння критично мислити, працювати в групах, висловлювати власну думку; виховувати у школярів повагу до історичного минулого.
Очікувані результати. Після цього уроку учні: знатимуть про особливості виховання стародавніх греків, зможуть висловлювати свою думку щодо виховання такого типу, порівнюватимуть освітні традиції афінян та спартанців.
Виконайте гімнастику для очей
09.02.24 Діагностувальна робота №3
Мета: повторити й узагальнити матеріал із відповідної теми; розвивати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичні явища та події, визначати їхню суть, причини та значення, давати характеристику історичним діячам, працювати з джерелами інформації, висловлювати власну точку зору щодо тих чи інших історичних явищ і подій; сприяти появі в учнів зацікавленості до історичних подій; виховувати в учнях засобами уроку впевненість у своїх силах, виконавську дисципліну, акуратність, охайність, почуття гордості за якісно виконане завдання.
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: продемонструвати свої знання з теми «Давня Греція та її сусіди» оцінити рівень власних начальних досягнень із даного розділу; звернути увагу на ті питання, що були недостатньо ними опрацьовані; набути навичок роботи над завданнями різних рівнів складності.
ДІАГНОСТУВАЛЬНА РОБОТА №3
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
1. Де була розташована Іонійська Греція?
А) на Півночі Балканського півострова;
Б)на узбережжі Малої Азії ;
В)на островах Eгейського моря.
2. У давнину греки називали себе:
А) троянці; Б) дорійці; В) елліни.
3. Автором «Іліади» був:
А) Геродот; Б) Гектор; В) Гомер.
4. Де виникла Ахейська палацова цивілізація?
А) на о. Крит;
Б) на материковій частині Греції;
В) на о. Eвбея.
5. Похід Александра Македонського почався:
А) у 334 р. до н.е. Б) у 336 р. до н.е. В) у 338 р. до н.е.
6. Александра оголосили сином бога сонця в країні:
А) Палестина; Б) Єгипет; В) Персія.
Встановлення відповідності або правильної послідовності
7. Розташуйте в хронологічному порядку основні події греко-перських воєн:
1. Битва при Фермопілах
2. Саламінська битва
3. Марафонська битва
4. Утворення Першого афінського морського союзу
Відповідь: 1______ 2_______ 3________ 4_________
Завдання відкритої форми
8. Дайте визначення поняттям:
Демократія –
Еллінізм -
Метрополія -
9. Назвіть причини створення колоній грецькими містами. Які колонії були засновані греками в Північному Причорномор’ї ?
10. Розкрийте сутність і зміст реформ Перікла в Афінах
11. Чому, на вашу думку, Македонія зуміла завоювати такі величезні території?
31.01.24 Військова справа в Стародавній Греції
Мета: сформувати уявлення про персько-грецькі війни, стратегію й тактику воюючих держав; визначити причини та наслідки персько-грецьких війн; розглянути перебіг подій; розвивати вміння працювати в групах, виділяти головне, складати текстові таблиці, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; формувати негативне ставлення до будь-яких проявів насильства, виховувати у школярів повагу до історичного минулого.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: називати дати, пов’язані з походами, битвами персько-грецьких воєн; показувати на карті місця основних битв; характеризувати причини та наслідки персько- грецьких воєн; аналізувати відомі битви; висловлювати власну думку з приводу війни як способу вирішення суперечностей.
Відпочиньте і виконайте гімнастику для очей
Домашне завдання: Прочитайте §34 с. 153-158. Виконати завдання ІІІ (2) на с. 158. Виконайте будь-яке одне завдання з презентації на власний вибір.
26.01.24 Стародавня Спарта – приклад олігархічної держави
Мета: сформувати уявлення про населення Лаконіки, про основні заняття та повсякденне життя жителів; розкрити причини виникнення Спартанської держави та державного устрою; удосконалити навички порівняння однотипних явищ, установлення причинно-наслідкових зв’язків, формувати вміння висловлювати власну думку, розвивати мислення, виховувати інтерес до вивчення минулого.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: показувати на карті область Лаконіку, Спарту; називати особливості державного устрою Спарти; характеризувати особливості розвитку Спарти, а також причини, що їх зумовили.
Відпочиньте та виконайте гімнастику для очей))
12.01.24 Цивілізація Давньої Греції та її сусіди у просторі та часі
Мета: сформувати уявлення про ахейську Грецію; розвивати вміння самостійно шукати інформацію, працювати з різними джерелами; висловлювати власні думки та судження про зв'язок між географічним положенням , природніми умовами та заняттями людей; познайомити учнів з найдавнішими грецьким міфами та героями; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; основні компетентності у природничих науках і технологіях; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати особистість, яка здатна постійно самовдосконалюватися, адекватно і гнучко реагувати на соціальні зміни.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: називати хронологічні межі існування ахейських держав та Троянської війни; пояснювати, як міфічна історія ахейської Греції пов`язана з Україною; описувати пам’ятки які дозволяють дослідити історію перших держав давньої Греції.
Відповиньте і виконайте гімнастику для очей
20.12.23 Тема: Діагностувальна робота
Мета: повторити й узагальнити матеріал із відповідної теми; розвивати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичні явища та події, визначати їхню суть, причини та значення, давати характеристику історичним діячам, працювати з джерелами інформації, висловлювати власну точку зору щодо тих чи інших історичних явищ і подій; сприяти появі в учнів зацікавленості до історичних подій; виховувати в учнях засобами уроку впевненість у своїх силах, виконавську дисципліну, акуратність, охайність, почуття гордості за якісно виконане завдання.
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: продемонструвати свої знання з теми «Цивілізації Стародавнього Сходу»; оцінити рівень власних начальних досягнень із даного розділу; звернути увагу на ті питання, що були недостатньо ними опрацьовані; набути навичок роботи над завданнями різних рівнів складності.
Обладнання: мультимедійний комплект
Виконайте гімнастику для очей
Домашне завдання: Напишіть пост для соцмереж з вашими враженнями про вивчену тему.
22.11.23 Тема: Держава і суспільство
Мета: ознайомитися з організацією влади та суспільства держав Стародавнього Сходу; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; основні компетентності у природничих науках і технологіях; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати особистість, яка здатна постійно самовдосконалюватися, адекватно і гнучко реагувати на соціальні зміни.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати поняття «раб», «соціальна структура суспільства», «соціальна верства», «каста», «варна»; вміти працювати з історичним джерелом; розуміти чому державам Стародавного Сходу притаманне лише одноосібне монархічне правління.
Обладнання: мультимедійний комплект
Виконайте гімнастику для очей
Домашне завдання : Прочитайте §20 с. 92-98. Виконати завдання ІІІ Мислю творчо на с. 98
25.10.23
Тема: Цивілізаційні центри Стародавнього Сходу в часі і просторі
Мета: визначити особливості формування стародавніх цивілізацій, часові й територіальні межі існування цивілізаційних центрів Стародавнього Сходу; проаналізувати джерела з історії стародавніх цивілізацій; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати засобами історії інтерес до минулого людства.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати поняття «цивілізація»; вміти визначати хронологічні й територіальні межі стародавніх цивілізацій Сходу; розуміти значення географічного фактору в розвитку цивілізацій Стародавнього Сходу.
Обладнання: мультимедійний комплект
Виконайте гімнастику для очей
Домашне завдання: Прочитайте §16 с. 72-77. Виконати завдання ІІ
22.09.23
Тема: Кам’яний вік в історії людства
Мета: сформувати уявлення в здобувачів освіти про життя та заняття найдавніших людей; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; основні компетентності у природничих науках і технологіях; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати кращі риси української нації – працелюбність, прагнення до свободи, любові до природи.
Очікувані результати. Після цього уроку учні будуть: знати поняття «привласнювальне господарство»; вміти виявляти чинники, що впливають на заняття, спосіб ведення господарства, соціальний устрій (клімат, географічне розташування, доступ до природних ресурсів) первісних людей; визначати ознаки, що пов’язують артефакти (музейні об’єкти) та ілюстративний матеріал з історією первісних людей.
Обладнання: мультимедійний комплект
Переглянути Перезентація
Виконайте гімнастику для очей
Домашне завдання: Прочитайте §7-8 с. 30-37. Виконати завдання ІІІ Мислю творчо на с. 37
08.09.23
Тема: Лічба часу в історії Стародавнього світу
Мета: ознайомити здобувачів освіти з одиницями вимірювання історичного часу та особливостями лічби часу в історії; ознайомити зі способами упорядкування хронологічних даних; продемонструвати, як за допомогою лінії історичного часу встановлювати хронологічну послідовність подій; створити умови для розуміння особливостей літочислення до і після Різдва Христового; ознайомити учнів з тим, як історики рахують час події; формувати первинні хронологічні уміння, формувати вміння працювати в групах, парах, розв’язувати історичні задачі, висловлювати власну думку, робити висновки; розвивати в учнів інтерес до історії.
Очікувані результати: Після цього уроку учні будуть: знати одиниці вимірювання часу, поняття «рік», «століття», «тисячоліття», «ера» поняття «літочислення»; вміти визначати за визначеним вчителем алгоритмом розташовувати події у хронологічній послідовності та століття, коли відбулась подія; усвідомлювати важливість правильного визначення історичного часу для розуміння логіки історичних процесів.
Обладнання: мультимедійний комплект
Виконайте гімнастику для очей
Домашне завдання: Прочитайте §2-3 с. 10-17. Виконати завдання 10 слайду. Закінчити завдання 8 слайду 2 стовпчик.
Коментарі
Дописати коментар