Громадянська освіта 10 клас

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ

25.04.24

Тема: Ринок праці

Мета уроку: створити умови для розвитку громадянської компетентності учнів; розвитку інтересу до вивчення громадянської освіти, логічного мислення, правової грамотної мови, самоконтролю; виховання ключових громадянської компетентності.  

Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: визначати способи реалізації власних економічних інтересів в межах законодавства та прав інших осіб; вміє скласти власне резюме; знає що запорукою успішної професійної діяльності є зважена самооцінка власних здібностей та талантів.



Опрацюйте презентацію


ЗАПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ (дайте письмові відповіді на запитання)

1. Що є товаром на ринку праці?

2. Дайте визначення поняття «індивідуальна робоча сила».

3. У який спосіб оформлюються відносини між найманим працівником та роботодавцем?

4. Які обов'язки має роботодавець відносно найманого працівника та найманий працівник — відносно роботодавця?

5. Як на ринку праці формується ціна на робочу силу — зарплата?

6. Чим професія відрізняється від спеціальності?

7. Як визначають кваліфікацію працівника?


Домашнє завдання:

  1. Прочитати тему 6, стор. 149-151.

  2. Написати ессе за темою «Якою я бачу свою майбутню професію?» (завдання 11, стор. 151)




18.04.24

Тема: Бюджет домогосподарств: види доходів, напрямки витрат, заощадження, в тому числі в умовах воєнного стану

Мета уроку: визначати інтереси економічних суб’єктів в різних ситуаціях; аналізувати межі реалізації власних економічних інтересів у межах законодавства та прав інших осіб; визначати потребу власної родини в державній соціальній допомозі; поважати економічні інтереси інших суб’єктів економічних відносин.

Опрацюйте презентацію

Завдання 1

Завдання 2

Домошнє завдання: прочитати стор.144-145 підручника. Виконайте 1 і 2 завдання письмово у зошиті.




07.03.24

Тема: Соціальні цілі економіки

Мета: навчитися визначати що вивчає та досліджує економіка; що таке потреби, які вони бувають і від чого залежать; що таке життєві блага і як їх класифікують; які є основні виробничі ресурси; які процеси забезпечують задоволення потреб; про суб'єкти і об'єкти економіки; навчитися аналізувати сучасні економічні проблеми та шляхи їх вирішення.

Перегляньте відео урок

Опрацюйте презентацію

Виконайте запропоновані завдання письмово у зошиті





Домашнє завдання: прочитайте стор.126-129 підручника. Виконайте письмово у зошиті чотири завдання



29.02.24

Тема: Практичне заняття «Приклади пропаганди: аналіз та протидія.»

Мета навчитися розпізнавати пропагандистський текст, визначати його мету та цільову аудиторію; розвивати вміння логічного аналізу інформації та пошуку прихованого змісту; виховувати індивідуальну культуру мислення, демократичність та неупередженість до думок іншого.

Пропаганда - це форма комунікації, спрямована на поширення в суспільстві певних ідей, думок, теорій, фактів, аргументів, чуток та інших відомостей з метою впливу на суспільну думку, емоції та поведінку людей на користь певної спільної справи, політичної партії, ідеології, лідера, релігії, товару чи послуги.

Ось декілька ключових характеристик пропаганди:

  • Однобічність: пропаганда зазвичай висвітлює лише одну точку зору, ігноруючи або принижуючи альтернативні думки.
  • Емоційність: пропаганда часто використовує емоційно заряджені слова та образи, щоб апелювати до почуттів людей, а не до їхнього раціонального мислення.
  • Маніпулятивність: пропаганда використовує різні маніпулятивні методи, щоб вплинути на думки та поведінку людей, такі як цензура, дезінформація, наклепи, емоційні апеляції, стереотипізація та ворожнеча.
  • Повторення: пропаганда часто повторює ключові меседжі, щоб закріпити їх у свідомості людей.
  • Контроль: пропаганда прагне контролювати інформацію, доступну людям, щоб обмежити їхню свободу думки та вибору.

Пропаганда може використовуватися в різних сферах:

  • Політика: політичні партії та лідери використовують пропаганду, щоб заручитися підтримкою виборців.
  • Війна: уряди використовують пропаганду, щоб мобілізувати підтримку війни та деморалізувати ворога.
  • Релігія: релігійні організації використовують пропаганду, щоб поширювати свою віру та залучати нових послідовників.
  • Бізнес: компанії використовують пропаганду, щоб рекламувати свої продукти та послуги.

Важливо пам'ятати, що пропаганда може мати негативний вплив на суспільство. Вона може призвести до розколу в суспільстві, розпалювання ненависті, ворожнечі та дискримінації, а також до прийняття людьми нераціональних та шкідливих для себе та інших рішень.

Тому важливо вміти критично оцінювати інформацію, яку ми отримуємо, і не піддаватися на маніпуляції пропаганди.

Пропагандистські плакати


Німецький агітаційний плакат «Воїни Гітлера — це приятелі народу»



Сталін виступає «захисником дітей», хоча ця дівчинка Геля постраждала від сталінських репресій, її батька було розстріляно, а мати вкоротила собі віку.

Домашнє завдання: написати доповідь на тему "російська пропаганда у війні з Україною" (напишіть 
з якою метою росія застосовує пропаганду проти України; висловіть свої міркування стосовно цього; які має наслідки їх пропаганда)



22.02.24

Тема: 
Безпека та етика поведінки у мережі. Кіберзлочинність.

Мета: Сформувати поняття про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання. Розвивати навички протидії виявам агресії та насилля, сприяти безпечному спілкуванню в мережі Інтернет. Виховувати почуття самозбереження та цінувати своє життя і здоров’я.

Перегляньте презентацію


Перегляньте відео про золоті правила безпечного інтернету

Вправа «Продовжи речення…»

Продовжити речення: «Після цього заняття я знатиму/вмітиму/, робитиму…».

Домашне завдання: прочитайте стор.117-121 підручника. Дайте письмову відповідь на 8 і 11 запитання на стор.121



15.02.24

Тема: Протидія маніпуляціям мас-медіа

Мета: ознайомити учнів із способами і методами критичного сприйняття інформації та розвивати навички протидії маніпуляціям мас-медіа, на практиці застосувати знання здобуті на попередніх уроках з медіа грамотності, відпрацювати навички креативного мислення, розвивати вміння висловлювати та відстоювати власну точку зору.

Очікуванні результати: після уроку учні зможуть усвідомити різницю між реальною подією та її відображенням у медіа-тексті; будуть знати яким чином перевірити достовірність джерел інформації; оволодіють базовими технологіями критичного аналізу медіатекстів.

Виконайте завдання:


1.


2.

3.


Домашне завдання: Прочитати стор. 114-116 підручника. Виконати завдання на трьох слайдах.


08.02.24 

Тема: Маніпулятивний вплив медіа

Мета: навчити учнів виявляти маніпулятивні технології, розкрити технології механізму маніпулювання у медіа; усвідомити наявність власних «слабких струн» та розвивати позитивне світосприйняття; виховувати у дітей вміння протистояти маніпулятивному впливу в повсякденному житті.

Очікувані результати:

  • знання і розуміння: знає зміст понять,характеризує функції медіа в демократичному суспільстві та наводить приклади їх впливу;

  • уміння і навички: знає,яким чином перевірити достовірність інформації,може надати підтвердження переваг,недоліків і обмежань джерел інформації,описує відмінність між фактом та судженням;

  • установки і цінності: усвідомлює критичний підхід до медіа текстів.


Перегляньте презентацію


Перегляньте відео урок 


Домашне завдання: Прочитати стр.110-113, вивчити терміни. Виконати завдання на платформі Мій клас


18.01.24

Тема: Дитячі й молодіжні громадські об'єднання

Мета: дослідити наявність та характер молодіжних та дитячих громадських рухів в Україні; розуміти правові механізми створення дитячих та   молодіжних організацій; формувати громадянські компетентності учнівської молоді, що забезпечують її активну громадську позицію; виховувати цілеспрямованість на успіх через формування активної життєвої позиції.

Очікувані результати: 

Знання і розуміння: знає зміст понять: свобода асоціацій, дитяча, молодіжна організація, лідерство, ініціатива;

Вміння і навички: оцінює роль громадських організацій, різних форм активності громадян у функціонуванні демократичного суспільства; бере участь у демократичних процедурах на рівні школи і громади.

Установки і цінності: виявляє готовність захищати права і свободи людини, до дії та співпраці з іншими, співпрацювати з іншими задля розв'язання суспільних проблем.


Опрацюйте презентацію


Відпочиньте і виконайте гімнастику для очей


Перегляньте відео урок з теми


  Виконайте завдання:

  • Метаплан - метод аналізу ситуації, обміну думками і збір інформації з певного питання.


  • Візьміть великий аркуш паперу, розділіть його на чотири частини за зразком, наведеним нижче, і у верхній частині запишіть тему метаплану та заголовки чотирьох рубрик:

ПРОБЛЕМИ МОГО НАСЕЛЕНОГО ПУНКТУ

1. Наявні проблеми (Реальний стан речей)


3. Як має бути?

2. Чому існують ці проблеми? (Причини)


4.  Пропозиції (Як вирішити проблеми)


Домашне завдання: Напишіть повідомлення про одну з дитячих організацій («Пласт», «Сокільський доріст», «Курінь», «Джура»).

11.01.24 

Тема: Громадянська участь

Мета: закріпити  уявлення про демократію, самоврядування та форми участі громадян у житті держави, про діяльність дитячих і громадських організацій в Україні; навчити цінувати важливість участі громадян у розв'язанні загальнодержавних питань та питань місцевого значення; розвивати в учнів розуміння цінності своєї особистості; розвивати комунікативні компетентності шляхом роботи в парах; виховувати цілеспрямованість на успіх через формування активної життєвої позиції

Очікувані результати: знати зміст основних понять уроку; розуміти та пояснювати форми соціальної активності громадян: демонстрації, мітинги, пікети, марші та походи; мати уявлення про способи визначення та вирішення проблем місцевої громади за учас­тю громадян; аналізувати ефективність впливу громадянської участі на процеси демо­кратизації суспільства; набувати вміння працювати в групах,  проявляти та відстоювати свою громадянську позицію.


Перегляньте презентацію


Відпочиньте і виконайте гімнастику для очей


Вправа "Поміркуємо разом"

1. Прочитайте оповідання Василя Сухомлинського   «Горить Іванова  хата» 

1. Що б ви порадили Петру? Чому?  2. Які якості виявив Степан? 3. Чи можна їх вважати громадянськими? Чому?

Петро і Степан працювали в полі.  Бачать  - у селі пожежа. І здалося їм, що горить саме там, де вони живуть, Петро і Степан.

- Це, ймовірно, наші хати горять, - сказав Петро.

- Поїдемо скоріше додому, - сказав Степан,  запрягаючи коней. Петро і Степан швидко поїхали додому.

- У кого пожежа?

- Іванова  хата горить.                                                                                                         Петро полегшено зітхнув і зупинив коней.

- Ну, далі не поїдемо, - сказав він. - То що, повертаємо коней назад у поле? -  спитав він у Степана.

- Для чого повертатися? - здивувався Степан.

- Так горить же не у нас. Навіщо даремно гаяти час? Робота в полі  стоїть.    Степан здивовано глянув на Петра.

- А ти що, поспішав тільки свою хату рятувати?                                                           Петро мовчав. Степан залишив його з конями, побіг допомагати гасити пожежу.    А Петро сидить і не знає, що йому робити,  - за Степаном іти  чи в поле їхати.

2. Прочитайте легенду про марафонського гінця та поміркуйте: Чи можна його вчинок вважати громадянським?  Чому?

В історії Давньої Греції є героїчна сторінка, пов'язана з боротьбою афінян проти Персії. У битві при Марафоні греки перемогли величезну перську армію. За легендою, одразу після завершення битви до Афін попрямував гонець із радісною звісткою. Він біг як був: у бойовому обладунку, зі зброєю, не зупиняючись ні на мить. Подолавши відстань до Афін, що становила 42,195 км, він увірвався до міста з вигуком: «Радійте, ми перемогли!» - і помер на місці від розриву серця.


Домашне завдання: Прочитати стор. 83-85. Дайте відповідь на 9 питання письмово. Виконайте вправу "Поміркуємо разом" письмово у зошиті.


21.12.2023

Тема: Громадські об'єднання

Мета уроку: розкрити уявлення учнів про ефективність впливу громадянської участі на процеси демо­кратизації суспільства; способи визначення та вирішення питань місцевої громади; навчити учнів проявляти та відстоювати свою громадянську позицію.

Очікувані результати діяльності учнів:

  • Знання і розуміння: знає зміст основних понять уроку; розуміє та пояснює види та типологію громадських об'єднань.
  • Вміння і навички: аналізує ефективність впливу громадського об'єднання на процеси демо­кратизації суспільства; набуває вміння працювати в групах та самостійно,  проявляти та відстоювати свою громадянську позицію.

Опрацюйте презентацію

Презентація 

Виконайте гімнастику для глаз


Перегляньте відео 

Домашне завдання: Використовуючи мережу інтернет, скласти повідомлення на тему  «Громадські об’єднання мого міста».


13.11.2023

Тема: Ефективна комунікація 

Мета уроку: створити умови для розвитку громадянської компетентності учнів; розвитку інтересу до вивчення громадянської освіти, логічного мислення, правової грамотної мови, самоконтролю; виховання ключових громадянської компетентності. 

Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: розуміти роль спілкування в житті людини й суспільтва; формує переконання в тому, що подолати більшість проблем багатокультурного суспільства можливо тільки завдяки спільними зусиллями людини, держави, міжнародної спільноти.

Переглянути презентацію

Виконайте гімнастику для глаз


Перегляньте відео урок

  • Домашнє завдання:
    Опрацювати стор. 75–79 підручника.
    Скласти синквейн з основними поняттями уроку.


Приклад синквейну

Перший рядок: один іменник, що позначає тему синквейну.

Другий рядок: два прикметники, що описують тему синквейну.

Третій рядок: три дієслова, що позначають дії, які стосуються теми синквейну.

Четвертий рядок: фраза, що складається із чотирьох слів, що виражає ставлення автора до теми синквейну.

П'ятий рядок: один іменник, синонім до теми синквейну.

Приклад

Зима

Сніжна, морозна.

Засинає, прокидається, грає.

Я люблю зиму.

Казка.


14.09.2023

Тема: Самореалізація особистості

Мета: 

Навчальна: з'ясувати сутність самореалізації людини у різних вимірах; допомогти усвідомити складніть феномену людського існування; 

Розвиваюча: сприяти розвитку креативної особистості, здатної до самоосвіти і самореалізації; 

Виховна: спонукати до розуміння змісту поняття «самореалізація», пов'язавши його зі своїм власним місцем та роллю в суспільстві; сприяти вихованню патріотизму, людяності, бажання мати активну життєву позицію високо духовного громадянина незалежної держави.


Переглянути слайди презентації









Виконати домашне завдання у зошиті




Переглянути відео урок

Виконати завдання на платформі Мій клас 



12.10.2022
Тема: Людина і держава

Переглянути відеоурок 


Переглянути слайди презентації







Виконайте домашне завдання у зошиті


Перейдіть за поситанням та виконайте тест на сайті на урок



02.11.2022
Тема: Практичне заняття «Як звертатися до Європейського суду з прав людини»
Мета: ознайомити учнів із Європейським судом із прав людини ( ЄСПЛ), який розглядає заяви  щодо порушень прав, гарантованих Європейською Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод; суб’єктами,  порядком та  умовами  звернення до ЄСПЛ; сформувати знання про алгоритм підготовки звернення до ЄСПЛ; елементарні навики щодо застосування теоретичних  положень про ЄСПЛ до конкретних життєвих ситуацій.


Перегляньте відео


        Перегляньте слайди презентації






           Відповісти на питання


Виконати домашне завдання і підготуватися до контрольної роботи за 2 розділом стор.21-37



      
         30.11.22 Практичне заняття 
        Тема: Громадянський опір збройній агресї рф в Україні
        

        Перегляньте слайди презентації





         

      Перегляньте відео 




Домашне завдання (Дайте відповіді на запитання письмово у зошиті)

 





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу