Громадянська освіта 10 клас
25.04.24
Тема: Ринок праці
Мета уроку: створити умови для розвитку громадянської компетентності учнів; розвитку інтересу до вивчення громадянської освіти, логічного мислення, правової грамотної мови, самоконтролю; виховання ключових громадянської компетентності.
Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: визначати способи реалізації власних економічних інтересів в межах законодавства та прав інших осіб; вміє скласти власне резюме; знає що запорукою успішної професійної діяльності є зважена самооцінка власних здібностей та талантів.
ЗАПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ (дайте письмові відповіді на запитання)
1. Що є товаром на ринку праці?
2. Дайте визначення поняття «індивідуальна робоча сила».
3. У який спосіб оформлюються відносини між найманим працівником та роботодавцем?
4. Які обов'язки має роботодавець відносно найманого працівника та найманий працівник — відносно роботодавця?
5. Як на ринку праці формується ціна на робочу силу — зарплата?
6. Чим професія відрізняється від спеціальності?
7. Як визначають кваліфікацію працівника?
Домашнє завдання:
Прочитати тему 6, стор. 149-151.
Написати ессе за темою «Якою я бачу свою майбутню професію?» (завдання 11, стор. 151)
18.04.24
Тема: Бюджет домогосподарств: види доходів, напрямки витрат, заощадження, в тому числі в умовах воєнного стану
Мета уроку: визначати інтереси економічних суб’єктів в різних ситуаціях; аналізувати межі реалізації власних економічних інтересів у межах законодавства та прав інших осіб; визначати потребу власної родини в державній соціальній допомозі; поважати економічні інтереси інших суб’єктів економічних відносин.
Завдання 1
Завдання 2
Домошнє завдання: прочитати стор.144-145 підручника. Виконайте 1 і 2 завдання письмово у зошиті.
07.03.24
Тема: Соціальні цілі економіки
Мета: навчитися визначати що вивчає та досліджує економіка; що таке потреби, які вони бувають і від чого залежать; що таке життєві блага і як їх класифікують; які є основні виробничі ресурси; які процеси забезпечують задоволення потреб; про суб'єкти і об'єкти економіки; навчитися аналізувати сучасні економічні проблеми та шляхи їх вирішення.
Виконайте запропоновані завдання письмово у зошиті
Домашнє завдання: прочитайте стор.126-129 підручника. Виконайте письмово у зошиті чотири завдання
29.02.24
Тема: Практичне заняття «Приклади пропаганди: аналіз та протидія.»
Мета : навчитися розпізнавати пропагандистський текст, визначати його мету та цільову аудиторію; розвивати вміння логічного аналізу інформації та пошуку прихованого змісту; виховувати індивідуальну культуру мислення, демократичність та неупередженість до думок іншого.
Пропаганда - це форма комунікації, спрямована на поширення в суспільстві певних ідей, думок, теорій, фактів, аргументів, чуток та інших відомостей з метою впливу на суспільну думку, емоції та поведінку людей на користь певної спільної справи, політичної партії, ідеології, лідера, релігії, товару чи послуги.
Ось декілька ключових характеристик пропаганди:
- Однобічність: пропаганда зазвичай висвітлює лише одну точку зору, ігноруючи або принижуючи альтернативні думки.
- Емоційність: пропаганда часто використовує емоційно заряджені слова та образи, щоб апелювати до почуттів людей, а не до їхнього раціонального мислення.
- Маніпулятивність: пропаганда використовує різні маніпулятивні методи, щоб вплинути на думки та поведінку людей, такі як цензура, дезінформація, наклепи, емоційні апеляції, стереотипізація та ворожнеча.
- Повторення: пропаганда часто повторює ключові меседжі, щоб закріпити їх у свідомості людей.
- Контроль: пропаганда прагне контролювати інформацію, доступну людям, щоб обмежити їхню свободу думки та вибору.
Пропаганда може використовуватися в різних сферах:
- Політика: політичні партії та лідери використовують пропаганду, щоб заручитися підтримкою виборців.
- Війна: уряди використовують пропаганду, щоб мобілізувати підтримку війни та деморалізувати ворога.
- Релігія: релігійні організації використовують пропаганду, щоб поширювати свою віру та залучати нових послідовників.
- Бізнес: компанії використовують пропаганду, щоб рекламувати свої продукти та послуги.
Важливо пам'ятати, що пропаганда може мати негативний вплив на суспільство. Вона може призвести до розколу в суспільстві, розпалювання ненависті, ворожнечі та дискримінації, а також до прийняття людьми нераціональних та шкідливих для себе та інших рішень.
Тому важливо вміти критично оцінювати інформацію, яку ми отримуємо, і не піддаватися на маніпуляції пропаганди.
Пропагандистські плакати
Німецький агітаційний плакат «Воїни Гітлера — це приятелі народу»
Домашнє завдання: написати доповідь на тему "російська пропаганда у війні з Україною" (напишіть з якою метою росія застосовує пропаганду проти України; висловіть свої міркування стосовно цього; які має наслідки їх пропаганда)
22.02.24
Тема:
Безпека та етика поведінки у мережі. Кіберзлочинність.
Мета: Сформувати поняття про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання. Розвивати навички протидії виявам агресії та насилля, сприяти безпечному спілкуванню в мережі Інтернет. Виховувати почуття самозбереження та цінувати своє життя і здоров’я.
Перегляньте відео про золоті правила безпечного інтернету
Вправа «Продовжи речення…»
Продовжити речення: «Після цього заняття я знатиму/вмітиму/, робитиму…».
Домашне завдання: прочитайте стор.117-121 підручника. Дайте письмову відповідь на 8 і 11 запитання на стор.121
15.02.24
Тема: Протидія маніпуляціям мас-медіа
Мета: ознайомити учнів із способами і методами критичного сприйняття інформації та розвивати навички протидії маніпуляціям мас-медіа, на практиці застосувати знання здобуті на попередніх уроках з медіа грамотності, відпрацювати навички креативного мислення, розвивати вміння висловлювати та відстоювати власну точку зору.
Очікуванні результати: після уроку учні зможуть усвідомити різницю між реальною подією та її відображенням у медіа-тексті; будуть знати яким чином перевірити достовірність джерел інформації; оволодіють базовими технологіями критичного аналізу медіатекстів.
Виконайте завдання:
08.02.24
Тема: Маніпулятивний вплив медіа
Мета: навчити учнів виявляти маніпулятивні технології, розкрити технології механізму маніпулювання у медіа; усвідомити наявність власних «слабких струн» та розвивати позитивне світосприйняття; виховувати у дітей вміння протистояти маніпулятивному впливу в повсякденному житті.
Очікувані результати:
знання і розуміння: знає зміст понять,характеризує функції медіа в демократичному суспільстві та наводить приклади їх впливу;
уміння і навички: знає,яким чином перевірити достовірність інформації,може надати підтвердження переваг,недоліків і обмежань джерел інформації,описує відмінність між фактом та судженням;
установки і цінності: усвідомлює критичний підхід до медіа текстів.
Перегляньте відео урок
Домашне завдання: Прочитати стр.110-113, вивчити терміни. Виконати завдання на платформі Мій клас
18.01.24
Тема: Дитячі й молодіжні громадські об'єднання
Мета: дослідити наявність та характер молодіжних та дитячих громадських рухів в Україні; розуміти правові механізми створення дитячих та молодіжних організацій; формувати громадянські компетентності учнівської молоді, що забезпечують її активну громадську позицію; виховувати цілеспрямованість на успіх через формування активної життєвої позиції.
Очікувані результати:
•Знання і розуміння: знає зміст понять: свобода асоціацій, дитяча, молодіжна організація, лідерство, ініціатива;
•Вміння і навички: оцінює роль громадських організацій, різних форм активності громадян у функціонуванні демократичного суспільства; бере участь у демократичних процедурах на рівні школи і громади.
•Установки і цінності: виявляє готовність захищати права і свободи людини, до дії та співпраці з іншими, співпрацювати з іншими задля розв'язання суспільних проблем.
Відпочиньте і виконайте гімнастику для очей
Виконайте завдання:
Метаплан - метод аналізу ситуації, обміну думками і збір інформації з певного питання.
Візьміть великий аркуш паперу, розділіть його на чотири частини за зразком, наведеним нижче, і у верхній частині запишіть тему метаплану та заголовки чотирьох рубрик:
ПРОБЛЕМИ МОГО НАСЕЛЕНОГО ПУНКТУ | |
1. Наявні проблеми (Реальний стан речей) | 3. Як має бути? |
2. Чому існують ці проблеми? (Причини) | 4. Пропозиції (Як вирішити проблеми) |
Домашне завдання: Напишіть повідомлення про одну з дитячих організацій («Пласт», «Сокільський доріст», «Курінь», «Джура»).
11.01.24
Тема: Громадянська участь
Мета: закріпити уявлення про демократію, самоврядування та форми участі громадян у житті держави, про діяльність дитячих і громадських організацій в Україні; навчити цінувати важливість участі громадян у розв'язанні загальнодержавних питань та питань місцевого значення; розвивати в учнів розуміння цінності своєї особистості; розвивати комунікативні компетентності шляхом роботи в парах; виховувати цілеспрямованість на успіх через формування активної життєвої позиції
Очікувані результати: знати зміст основних понять уроку; розуміти та пояснювати форми соціальної активності громадян: демонстрації, мітинги, пікети, марші та походи; мати уявлення про способи визначення та вирішення проблем місцевої громади за участю громадян; аналізувати ефективність впливу громадянської участі на процеси демократизації суспільства; набувати вміння працювати в групах, проявляти та відстоювати свою громадянську позицію.
Відпочиньте і виконайте гімнастику для очей
1. Прочитайте оповідання Василя Сухомлинського «Горить Іванова хата»
1. Що б ви порадили Петру? Чому? 2. Які якості виявив Степан? 3. Чи можна їх вважати громадянськими? Чому?
Петро і Степан працювали в полі. Бачать - у селі пожежа. І здалося їм, що горить саме там, де вони живуть, Петро і Степан.
- Це, ймовірно, наші хати горять, - сказав Петро.
- Поїдемо скоріше додому, - сказав Степан, запрягаючи коней. Петро і Степан швидко поїхали додому.
- У кого пожежа?
- Іванова хата горить. Петро полегшено зітхнув і зупинив коней.
- Ну, далі не поїдемо, - сказав він. - То що, повертаємо коней назад у поле? - спитав він у Степана.
- Для чого повертатися? - здивувався Степан.
- Так горить же не у нас. Навіщо даремно гаяти час? Робота в полі стоїть. Степан здивовано глянув на Петра.
- А ти що, поспішав тільки свою хату рятувати? Петро мовчав. Степан залишив його з конями, побіг допомагати гасити пожежу. А Петро сидить і не знає, що йому робити, - за Степаном іти чи в поле їхати.
2. Прочитайте легенду про марафонського гінця та поміркуйте: Чи можна його вчинок вважати громадянським? Чому?
В історії Давньої Греції є героїчна сторінка, пов'язана з боротьбою афінян проти Персії. У битві при Марафоні греки перемогли величезну перську армію. За легендою, одразу після завершення битви до Афін попрямував гонець із радісною звісткою. Він біг як був: у бойовому обладунку, зі зброєю, не зупиняючись ні на мить. Подолавши відстань до Афін, що становила 42,195 км, він увірвався до міста з вигуком: «Радійте, ми перемогли!» - і помер на місці від розриву серця.
Домашне завдання: Прочитати стор. 83-85. Дайте відповідь на 9 питання письмово. Виконайте вправу "Поміркуємо разом" письмово у зошиті.
21.12.2023
Тема: Громадські об'єднання
Мета уроку: розкрити уявлення учнів про ефективність впливу громадянської участі на процеси демократизації суспільства; способи визначення та вирішення питань місцевої громади; навчити учнів проявляти та відстоювати свою громадянську позицію.
Очікувані результати діяльності учнів:
- Знання і розуміння: знає зміст основних понять уроку; розуміє та пояснює види та типологію громадських об'єднань.
- Вміння і навички: аналізує ефективність впливу громадського об'єднання на процеси демократизації суспільства; набуває вміння працювати в групах та самостійно, проявляти та відстоювати свою громадянську позицію.
Опрацюйте презентацію
Виконайте гімнастику для глаз
13.11.2023
Тема: Ефективна комунікація
Мета уроку: створити умови для розвитку громадянської компетентності учнів; розвитку інтересу до вивчення громадянської освіти, логічного мислення, правової грамотної мови, самоконтролю; виховання ключових громадянської компетентності.
Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: розуміти роль спілкування в житті людини й суспільтва; формує переконання в тому, що подолати більшість проблем багатокультурного суспільства можливо тільки завдяки спільними зусиллями людини, держави, міжнародної спільноти.
Виконайте гімнастику для глаз
Домашнє завдання:
Опрацювати стор. 75–79 підручника.
Скласти синквейн з основними поняттями уроку.
Перший рядок: один іменник, що позначає тему синквейну.
Другий рядок: два прикметники, що описують тему синквейну.
Третій рядок: три дієслова, що позначають дії, які стосуються теми синквейну.
Четвертий рядок: фраза, що складається із чотирьох слів, що виражає ставлення автора до теми синквейну.
П'ятий рядок: один іменник, синонім до теми синквейну.
Приклад
Зима
Сніжна, морозна.
Засинає, прокидається, грає.
Я люблю зиму.
Казка.
14.09.2023
Тема: Самореалізація особистості
Мета:
Навчальна: з'ясувати сутність самореалізації людини у різних вимірах; допомогти усвідомити складніть феномену людського існування;
Розвиваюча: сприяти розвитку креативної особистості, здатної до самоосвіти і самореалізації;
Виховна: спонукати до розуміння змісту поняття «самореалізація», пов'язавши його зі своїм власним місцем та роллю в суспільстві; сприяти вихованню патріотизму, людяності, бажання мати активну життєву позицію високо духовного громадянина незалежної держави.
Переглянути слайди презентації
Коментарі
Дописати коментар