Громадянська освіта 10 клас
Тема: Громадські об'єднання
Мета уроку: розкрити уявлення учнів про ефективність впливу громадянської участі на процеси демократизації суспільства; способи визначення та вирішення питань місцевої громади; навчити учнів проявляти та відстоювати свою громадянську позицію.
Очікувані результати діяльності учнів:
- Знання і розуміння: знає зміст основних понять уроку; розуміє та пояснює види та типологію громадських об'єднань.
- Вміння і навички: аналізує ефективність впливу громадського об'єднання на процеси демократизації суспільства; набуває вміння працювати в групах та самостійно, проявляти та відстоювати свою громадянську позицію.
Опрацюйте презентацію Презентація
Виконайте гімнастику для глаз
Дайте відповіді на запитання в таблиці.
- Головуючий на загальних зборах громади запропонував односельцям вибрати старосту громади і сказав, що це повинен бути громадянин N. (назвав ім’я свого приятеля).
- Вибори старости громади відбулися через жеребкування. Старостою випадково став чоловік, який витягнув картку із позначкою «староста».
- На виборах старости жінки мали по одному голосу, а чоловіки по два, тому що у громаді живе удвічі менше чоловіків, аніж жінок.
- Обирати старосту одержали право лише мешканці громади, які мають роботу.
- Перед тим, як виборці опустили свої бюлетені у скриньку для голосування, головуючий зазирнув у кожний бюлетень, щоб знати, хто як проголосував.
- Під час обговорення кандидатури старости виявилося, що гідних осіб серед мешканців громади немає. Тому вирішили, що старостою буде заможний і відомий бізнесмен із обласного центру.
Запитання 2. Що, на ваш погляд не так? Чи вважаєте ви такі вибори справедливими? Обґрунтуйте свою думку.
С. 1. Молодший брат постійно розкидає свої речі по кімнаті, а старшому доводиться прибрати за ним.
С. 2. Ви з сусідом/сусідкою по парті отримали один підручник для занять на уроці
С. 3. Ви хочете піти ввечері з друзями у кіно, а ваша молодша сестричка просить відвести її на ковзанку.
С. 4. Компанія молодих людей надто голосно поводиться у громадському транспорті та заважає іншим.
С. 5. Ваші сусіди розкидають сміття біля будинку.
04.10.24
Тема: Людська гідність і права людини
Мета: Формування уявлення про поняття людської гідності та прав людини, їх значення для суспільства і особистості, а також розвиток навичок критичного мислення щодо захисту прав людини та гідності в сучасному світі.
Очікувані результати:
Знання та розуміння:
Розуміння понять «людська гідність», «права людини», їх взаємозв'язку та значення для кожної людини.
Усвідомлення історичного розвитку прав людини та важливості їхнього дотримання в сучасному суспільстві.
Знання основних міжнародних документів, що регулюють права людини (Загальна декларація прав людини, Конвенція ООН про права дитини та ін.).
Критичне мислення:
Вміння аналізувати та оцінювати ситуації порушення прав людини.
Вміння аргументувати важливість дотримання людської гідності як основи для повноцінного розвитку особистості.
Відрізняти основні права людини (цивільні, політичні, соціальні, економічні та культурні).
Навички і дії:
Застосування знань про права людини у повсякденному житті та під час взаємодії з іншими людьми.
Розвиток вміння захищати власні права та поважати права інших.
Участь у громадянських ініціативах і проектах, що сприяють захисту прав людини.
Особистісні якості:
Формування почуття відповідальності за дотримання прав і свобод кожної людини.
Повага до різноманітності та розуміння важливості толерантності у сучасному суспільстві.
Виховання громадянської активності та відповідальності за суспільні процеси.
Перейдіть за посиланням і пройдіть вікторину
Домашнє завдання: прочитати стор.22-23 підручника. Пройдіть вікторину, результат сфотографуйте і відправте в щоденник.
20.09.2024
Тема: Сім’я як інститут соціалізації особистості
Мета: дати знання про сутність понять «шлюб», «сім’я», історичні форми сім’ї та шлюбу; підвести до висновку про функції сім’ї як соціального інституту; розкрити причини кризи сім’ї в сучасному суспільстві та шляхи його подолання; продовжити формування вмінь аналізувати навчальний матеріал, робити висновки на основі отриманих знань, збирати, накопичувати, зберігати, обробляти і передавати отриману інформацію.
Відпочиньте і виконайте гімнастику для очей
Домашнє завдання Прочитати 3 параграф підручника. Чи згодні ви з твердженням « Сім’я забезпечує людині її первинний соціальний статус». Дати відповідь письмово у зошиті
14.09.2024
Тема: Самореалізація особистості
Мета:
Навчальна: з'ясувати сутність самореалізації людини у різних вимірах; допомогти усвідомити складніть феномену людського існування;
Розвиваюча: сприяти розвитку креативної особистості, здатної до самоосвіти і самореалізації;
Виховна: спонукати до розуміння змісту поняття «самореалізація», пов'язавши його зі своїм власним місцем та роллю в суспільстві; сприяти вихованню патріотизму, людяності, бажання мати активну життєву позицію високо духовного громадянина незалежної держави.
Домашнє завдання: Виконати інтерактивні завдання, результат прикріпіть і скиньте в щоденник
25.04.24
Тема: Ринок праці
Мета уроку: створити умови для розвитку громадянської компетентності учнів; розвитку інтересу до вивчення громадянської освіти, логічного мислення, правової грамотної мови, самоконтролю; виховання ключових громадянської компетентності.
Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: визначати способи реалізації власних економічних інтересів в межах законодавства та прав інших осіб; вміє скласти власне резюме; знає що запорукою успішної професійної діяльності є зважена самооцінка власних здібностей та талантів.
ЗАПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ (дайте письмові відповіді на запитання)
1. Що є товаром на ринку праці?
2. Дайте визначення поняття «індивідуальна робоча сила».
3. У який спосіб оформлюються відносини між найманим працівником та роботодавцем?
4. Які обов'язки має роботодавець відносно найманого працівника та найманий працівник — відносно роботодавця?
5. Як на ринку праці формується ціна на робочу силу — зарплата?
6. Чим професія відрізняється від спеціальності?
7. Як визначають кваліфікацію працівника?
Домашнє завдання:
Прочитати тему 6, стор. 149-151.
Написати ессе за темою «Якою я бачу свою майбутню професію?» (завдання 11, стор. 151)
18.04.24
Тема: Бюджет домогосподарств: види доходів, напрямки витрат, заощадження, в тому числі в умовах воєнного стану
Мета уроку: визначати інтереси економічних суб’єктів в різних ситуаціях; аналізувати межі реалізації власних економічних інтересів у межах законодавства та прав інших осіб; визначати потребу власної родини в державній соціальній допомозі; поважати економічні інтереси інших суб’єктів економічних відносин.
Завдання 1
Завдання 2
Домошнє завдання: прочитати стор.144-145 підручника. Виконайте 1 і 2 завдання письмово у зошиті.
07.03.24
Тема: Соціальні цілі економіки
Мета: навчитися визначати що вивчає та досліджує економіка; що таке потреби, які вони бувають і від чого залежать; що таке життєві блага і як їх класифікують; які є основні виробничі ресурси; які процеси забезпечують задоволення потреб; про суб'єкти і об'єкти економіки; навчитися аналізувати сучасні економічні проблеми та шляхи їх вирішення.
Виконайте запропоновані завдання письмово у зошиті
Домашнє завдання: прочитайте стор.126-129 підручника. Виконайте письмово у зошиті чотири завдання
29.02.24
Тема: Практичне заняття «Приклади пропаганди: аналіз та протидія.»
Мета : навчитися розпізнавати пропагандистський текст, визначати його мету та цільову аудиторію; розвивати вміння логічного аналізу інформації та пошуку прихованого змісту; виховувати індивідуальну культуру мислення, демократичність та неупередженість до думок іншого.
Пропаганда - це форма комунікації, спрямована на поширення в суспільстві певних ідей, думок, теорій, фактів, аргументів, чуток та інших відомостей з метою впливу на суспільну думку, емоції та поведінку людей на користь певної спільної справи, політичної партії, ідеології, лідера, релігії, товару чи послуги.
Ось декілька ключових характеристик пропаганди:
- Однобічність: пропаганда зазвичай висвітлює лише одну точку зору, ігноруючи або принижуючи альтернативні думки.
- Емоційність: пропаганда часто використовує емоційно заряджені слова та образи, щоб апелювати до почуттів людей, а не до їхнього раціонального мислення.
- Маніпулятивність: пропаганда використовує різні маніпулятивні методи, щоб вплинути на думки та поведінку людей, такі як цензура, дезінформація, наклепи, емоційні апеляції, стереотипізація та ворожнеча.
- Повторення: пропаганда часто повторює ключові меседжі, щоб закріпити їх у свідомості людей.
- Контроль: пропаганда прагне контролювати інформацію, доступну людям, щоб обмежити їхню свободу думки та вибору.
Пропаганда може використовуватися в різних сферах:
- Політика: політичні партії та лідери використовують пропаганду, щоб заручитися підтримкою виборців.
- Війна: уряди використовують пропаганду, щоб мобілізувати підтримку війни та деморалізувати ворога.
- Релігія: релігійні організації використовують пропаганду, щоб поширювати свою віру та залучати нових послідовників.
- Бізнес: компанії використовують пропаганду, щоб рекламувати свої продукти та послуги.
Важливо пам'ятати, що пропаганда може мати негативний вплив на суспільство. Вона може призвести до розколу в суспільстві, розпалювання ненависті, ворожнечі та дискримінації, а також до прийняття людьми нераціональних та шкідливих для себе та інших рішень.
Тому важливо вміти критично оцінювати інформацію, яку ми отримуємо, і не піддаватися на маніпуляції пропаганди.
Пропагандистські плакати
Німецький агітаційний плакат «Воїни Гітлера — це приятелі народу»
Домашнє завдання: написати доповідь на тему "російська пропаганда у війні з Україною" (напишіть з якою метою росія застосовує пропаганду проти України; висловіть свої міркування стосовно цього; які має наслідки їх пропаганда)
22.02.24
Тема:
Безпека та етика поведінки у мережі. Кіберзлочинність.
Мета: Сформувати поняття про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання. Розвивати навички протидії виявам агресії та насилля, сприяти безпечному спілкуванню в мережі Інтернет. Виховувати почуття самозбереження та цінувати своє життя і здоров’я.
Перегляньте відео про золоті правила безпечного інтернету
Вправа «Продовжи речення…»
Продовжити речення: «Після цього заняття я знатиму/вмітиму/, робитиму…».
Домашне завдання: прочитайте стор.117-121 підручника. Дайте письмову відповідь на 8 і 11 запитання на стор.121
15.02.24
Тема: Протидія маніпуляціям мас-медіа
Мета: ознайомити учнів із способами і методами критичного сприйняття інформації та розвивати навички протидії маніпуляціям мас-медіа, на практиці застосувати знання здобуті на попередніх уроках з медіа грамотності, відпрацювати навички креативного мислення, розвивати вміння висловлювати та відстоювати власну точку зору.
Очікуванні результати: після уроку учні зможуть усвідомити різницю між реальною подією та її відображенням у медіа-тексті; будуть знати яким чином перевірити достовірність джерел інформації; оволодіють базовими технологіями критичного аналізу медіатекстів.
Виконайте завдання:
08.02.24
Тема: Маніпулятивний вплив медіа
Мета: навчити учнів виявляти маніпулятивні технології, розкрити технології механізму маніпулювання у медіа; усвідомити наявність власних «слабких струн» та розвивати позитивне світосприйняття; виховувати у дітей вміння протистояти маніпулятивному впливу в повсякденному житті.
Очікувані результати:
знання і розуміння: знає зміст понять,характеризує функції медіа в демократичному суспільстві та наводить приклади їх впливу;
уміння і навички: знає,яким чином перевірити достовірність інформації,може надати підтвердження переваг,недоліків і обмежань джерел інформації,описує відмінність між фактом та судженням;
установки і цінності: усвідомлює критичний підхід до медіа текстів.
Перегляньте відео урок
Домашне завдання: Прочитати стр.110-113, вивчити терміни. Виконати завдання на платформі Мій клас
18.01.24
Тема: Дитячі й молодіжні громадські об'єднання
Мета: дослідити наявність та характер молодіжних та дитячих громадських рухів в Україні; розуміти правові механізми створення дитячих та молодіжних організацій; формувати громадянські компетентності учнівської молоді, що забезпечують її активну громадську позицію; виховувати цілеспрямованість на успіх через формування активної життєвої позиції.
Очікувані результати:
•Знання і розуміння: знає зміст понять: свобода асоціацій, дитяча, молодіжна організація, лідерство, ініціатива;
•Вміння і навички: оцінює роль громадських організацій, різних форм активності громадян у функціонуванні демократичного суспільства; бере участь у демократичних процедурах на рівні школи і громади.
•Установки і цінності: виявляє готовність захищати права і свободи людини, до дії та співпраці з іншими, співпрацювати з іншими задля розв'язання суспільних проблем.
Відпочиньте і виконайте гімнастику для очей
Виконайте завдання:
Метаплан - метод аналізу ситуації, обміну думками і збір інформації з певного питання.
Візьміть великий аркуш паперу, розділіть його на чотири частини за зразком, наведеним нижче, і у верхній частині запишіть тему метаплану та заголовки чотирьох рубрик:
ПРОБЛЕМИ МОГО НАСЕЛЕНОГО ПУНКТУ | |
1. Наявні проблеми (Реальний стан речей) | 3. Як має бути? |
2. Чому існують ці проблеми? (Причини) | 4. Пропозиції (Як вирішити проблеми) |
Домашне завдання: Напишіть повідомлення про одну з дитячих організацій («Пласт», «Сокільський доріст», «Курінь», «Джура»).
11.01.24
Тема: Громадянська участь
Мета: закріпити уявлення про демократію, самоврядування та форми участі громадян у житті держави, про діяльність дитячих і громадських організацій в Україні; навчити цінувати важливість участі громадян у розв'язанні загальнодержавних питань та питань місцевого значення; розвивати в учнів розуміння цінності своєї особистості; розвивати комунікативні компетентності шляхом роботи в парах; виховувати цілеспрямованість на успіх через формування активної життєвої позиції
Очікувані результати: знати зміст основних понять уроку; розуміти та пояснювати форми соціальної активності громадян: демонстрації, мітинги, пікети, марші та походи; мати уявлення про способи визначення та вирішення проблем місцевої громади за участю громадян; аналізувати ефективність впливу громадянської участі на процеси демократизації суспільства; набувати вміння працювати в групах, проявляти та відстоювати свою громадянську позицію.
Відпочиньте і виконайте гімнастику для очей
1. Прочитайте оповідання Василя Сухомлинського «Горить Іванова хата»
1. Що б ви порадили Петру? Чому? 2. Які якості виявив Степан? 3. Чи можна їх вважати громадянськими? Чому?
Петро і Степан працювали в полі. Бачать - у селі пожежа. І здалося їм, що горить саме там, де вони живуть, Петро і Степан.
- Це, ймовірно, наші хати горять, - сказав Петро.
- Поїдемо скоріше додому, - сказав Степан, запрягаючи коней. Петро і Степан швидко поїхали додому.
- У кого пожежа?
- Іванова хата горить. Петро полегшено зітхнув і зупинив коней.
- Ну, далі не поїдемо, - сказав він. - То що, повертаємо коней назад у поле? - спитав він у Степана.
- Для чого повертатися? - здивувався Степан.
- Так горить же не у нас. Навіщо даремно гаяти час? Робота в полі стоїть. Степан здивовано глянув на Петра.
- А ти що, поспішав тільки свою хату рятувати? Петро мовчав. Степан залишив його з конями, побіг допомагати гасити пожежу. А Петро сидить і не знає, що йому робити, - за Степаном іти чи в поле їхати.
2. Прочитайте легенду про марафонського гінця та поміркуйте: Чи можна його вчинок вважати громадянським? Чому?
В історії Давньої Греції є героїчна сторінка, пов'язана з боротьбою афінян проти Персії. У битві при Марафоні греки перемогли величезну перську армію. За легендою, одразу після завершення битви до Афін попрямував гонець із радісною звісткою. Він біг як був: у бойовому обладунку, зі зброєю, не зупиняючись ні на мить. Подолавши відстань до Афін, що становила 42,195 км, він увірвався до міста з вигуком: «Радійте, ми перемогли!» - і помер на місці від розриву серця.
Домашне завдання: Прочитати стор. 83-85. Дайте відповідь на 9 питання письмово. Виконайте вправу "Поміркуємо разом" письмово у зошиті.
13.11.2023
Тема: Ефективна комунікація
Мета уроку: створити умови для розвитку громадянської компетентності учнів; розвитку інтересу до вивчення громадянської освіти, логічного мислення, правової грамотної мови, самоконтролю; виховання ключових громадянської компетентності.
Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: розуміти роль спілкування в житті людини й суспільтва; формує переконання в тому, що подолати більшість проблем багатокультурного суспільства можливо тільки завдяки спільними зусиллями людини, держави, міжнародної спільноти.
Виконайте гімнастику для глаз
Домашнє завдання:
Опрацювати стор. 75–79 підручника.
Скласти синквейн з основними поняттями уроку.
Перший рядок: один іменник, що позначає тему синквейну.
Другий рядок: два прикметники, що описують тему синквейну.
Третій рядок: три дієслова, що позначають дії, які стосуються теми синквейну.
Четвертий рядок: фраза, що складається із чотирьох слів, що виражає ставлення автора до теми синквейну.
П'ятий рядок: один іменник, синонім до теми синквейну.
Приклад
Зима
Сніжна, морозна.
Засинає, прокидається, грає.
Я люблю зиму.
Казка.
Коментарі
Дописати коментар